در رسانه| فعالیت نخستین مرکز نگهداری معتادان «متجاهر زن» در اصفهان از سر گرفته شد

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: نخستین مرکز نگهداری معتادان «متجاهر زن» در اصفهان پس از سه ماه تعطیلی مجددا راه‌اندازی شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایرنا سمیه کریمی افزود: نخستین و تنها مرکز نگهداری «معتادان متجاهر زن» در محل قلعه شور که در مهر ماه جاری در اصفهان پس از پنج ماه فعالیت بدلیل مشکلات موجود از سوی پیمانکار این مجموعه تعطیل شده بود؛ مجددا آغاز به کار کرد.

وی افزود: البته ساختمان این مجموعه (کمپ قلعه شور) مشکلاتی داشت؛ زیرا پیش از اختصاص به بانوان این مجموعه تا اردیبهشت جاری در اختیار مردان بود و بعد از انتقال آن ها به کمپ فدک به بانوان واگذار شد که نیاز به تعمیرات داشت.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: از فرصت تعطیلی این مرکز در این مدت استفاده کردیم و به واسطه اعتبارات اختصاص یافته در سفر ریاست جمهوری جهت کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه بانوان، بهسازی این مکان را انجام دادیم.

وی ادامه داد: البته این ساختمان هنوز نیاز به تعمیرات و تجهیزات بیشتری دارد که با توجه به هماهنگی و همکاری با دیگر دستگاهای اجرایی و حمایت استانداری تا پایان سال انجام خواهد شد.

کریمی گفت: طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر زنان شنبه گذشته اجرا شد که طی از ۴۰ نفر دستگیر شده، ۳۷ نفر به مرکز ارجاع و پس از غربال ۳۳ نفر پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: این مجموعه ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر را دارد اما به یکباره پذیرش نمی‌کند و به صورت پلکانی ظرفیت را افزایش می‌دهد.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر یک تیم شامل پزشک روانشناس، مددکار، بهیار و مراقبین در مرکز مستقر و به ارایه خدمت مشغول هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تیم هایی از دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل بهزیستی و دادگستری استان در این مراسم بازگشایی مجدد حضور داشتند.

کریمی گفت: با توجه به حمایت مدیران استانی و اذعان به کمبود اعتبارات سرانه‌های ابلاغی، امید می‌رود شهرداری‌ نیز با ارائه سهم خود از این مراکز حمایت کند تا در پایان سال شاهد تحولاتی مثبت در این زمینه باشیم.

به گزارش ایرنا، بهمن ۱۴۰۱ بود که کمپ معتادان متجاهر باغ فدک ویژه مردان با ظرفیت نگهداری بیش از ۷۰۰ نفر با حضور «سردار اسکندر مؤمنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و کمپ نگهداری واقع در قلعه شور به مرکز نگهداری ماده ۱۶ زنان معتاد متجاهر به نام«فردوس» اختصاص پیدا کرد و در اردیبهشت ماه سالجاری نخستین مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر زن (افراد پرخطر که با ظاهر نامناسب و به شکل علنی به مصرف مواد مخدر اقدام می‌کنند) موسوم به ماده ۱۶ (ویژه افرادی که با دستور قضایی شناسایی می‌شوند) با ظرفیت نگهداری بیش از ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر زن راه‌اندازی شد. اما پس از سه ماه فعالیت تعطیل و افراد جمع‌آوری شده رها شدند.

کد خبر 102487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد