جاسک | شناسایی ۴۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم در برنامه غربالگری بینایی

رییس اداره بهزیستی جاسک گفت : کودکان مشکوک به تنبلی چشم جهت ارائه خدمات درمانی به اپتومتریست ارجاع داده خواهند شد و در صورت نیاز مداخلات لازم برای مشکلات بینایی و درمان تخصصی صورت می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ احمد بلوچ با اعلام اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور و بهره‌مندی ۵ هزار و ۹۰ کودک ۳ تا ۶ سال در طرح بینایی سنجی گفت: تشخیص به موقع تنبلی چشم، راهی موثر برای پیشگیری از بروز معلولیت است.
وی با تاکید بر ضرورت انجام بینایی‌سنجی کودکان افزود: ۳ تا ۶ سال سن طلایی تشخیص تنبلی چشم محسوب می‌شود و در صورتی که کودک مشکل بینایی داشته باشد خانواده ها فرصت دارند تا برای رفع مشکل چشم کودک خود اقدام نمایند.
رئیس بهزیستی شهرستان جاسک ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۹۰ نفر از کودکان در سطح اول مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد۴۰۰ نفر از کودکان مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و جهت ارائه خدمات درمانی به اپتومتریست ارجاع داده خواهند شد و در صورت نیاز مداخلات لازم برای مشکلات بینایی و درمان تخصصی صورت می‌پذیرد.
بلوچ یادآور شد: انجام غربالگری بینایی در شهرستان با حضور کودکان در پایگاه دائمی و همچنین به صورت سیار و مراجعه به مناطق روستایی با همکاری خانه‌های بهداشت صورت پذیرفته است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از کودکان تحت پوشش این برنامه قرار گیرند.
رئیس بهزیستی شهرستان در پایان با اشاره به ادامه اجرای این طرح تا پایان سال گفت: افراد می‌توانند با  در دست داشتن شناسنامه کودک و مراجعه به مراکز مثبت زندگی و خانه های بهداشت و اداره بهزیستی جاسک از سلامت چشمان فرزندان خود اطمینان حاصل نمایند.

کد خبر 102472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد