در رسانه| ۳۳ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی مازندران ایجاد شد

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران، ایجاد ۳۳ هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان را از دستاوردهای ماندگار عنوان کرد و گفت که این میزان اشتغال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ایجاد شده است.

فریبا بریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ایجاد و توسعه اشتغال برای خودکفایی و توانمندسازی پایدار اقتصادی مددجویان زیرپوشش را از جمله وظایف سازمان بهزیستی ذکرکرد و افزود: این نهاد حمایتی و خدماتی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف به کارفرمایانی که مددجویان را به کارگیری کنند، حق بیمه آنها را پرداخت می کند.
وی از اهدف اصلی این نهاد در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان را کمک به ساخت و تامین مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: بهزیستی مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون موفق به تامین و بهسازی ۱۷ هزار و ۴۵۹ واحد مسکن مدد جویی شده است.
وی با بیان اینکه بهزیستی مازندران تاکنون به یک سوم جمعیت این استان خدمات حمایتی، آموزشی، مداخله ای و پیشگیرانه ارایه کرده است، تصریح کرد: این نهاد حمایتی هم اکنون به ۱۷۰ هزار خانوار و ۴۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی خدمات مستمر و غیر مستمر پرداخت می کند.
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت شنوایی را غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی و مداخله بهنگام و همچنین غربالگری شنوایی کودکان سه تا ۶ سال عنوان کرد و گفت: در چهار دهه گذشته از عمر با برکت انقلاب، ۴۳۰ هزار نوزاد و شیرخوار در پایگاه های زیرپوشش بهزیستی مازندران غربالگری شنوایی شدند ضمن اینکه با مداخله بهنگام، ۸۰۰ کودک با اختلال شنوایی نیز در سطح استان شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی یا پیشگیری از آمبلیوپی کودکان سه تا ۶ سال از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی آغاز شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری بینایی یا پیشگیری از تنبلی چشم، از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، ۲ میلیون کودک در محدوده سنی سه تا ۶ سال مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد، ۶۵ هزار کودک با اختلالات بینایی شناسایی و مورد مداخله بهنگام قرار گرفتند.
بریمانی، تاسیس و راه اندازی ۶۵ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ نفر، تاسیس و راه اندازی ۲۵ مرکز حمایتی و نگهداری، مراقبت و توانبخشی افراد دارای معلولیت و سالمندان و بیماران روانی مزمن شبانه روزی با ظرفیت یکهزار و ۶۵۰ تخت، ارائه خدمات مراقبتی توانبخشی و ویزیت در منزل سالانه به یکهزار و ۲۰۰ نفر، ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه و خانواده و شناسائی ۱۶ هزار فرد دارای معلولیت در سطح روستاها و شهرها را از جمله اقدامات بهزیستی مازندران پس از پیروزی انقلاب در حوزه توانبخشی ذکرکرد.
وی، شناسائی سه هزار و ۸۰۰ فرد ضایعه نخاعی، معلول شدید و خیلی شدید در استان و پرداخت ماهانه کمک هزینه حق پرستاری و مستمری، تامین هزینه جراحی و کاشت حلزون شنوایی و خدمات وسایل کمک توانبخشی و اندام مصنوعی و وسایل بهداشتی سالانه به ۶ هزار نفر از مددجویان زیرپوشش، مناسب سازی محیط زندگی، مسکن و وسایل نقلیه سالیانه برای ۵۰۰ فرد دارای معلولیت نیازمند را از دیگر خدماتی ذکرکرد که به برکت انقلاب به مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران ارایه شده است.
این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی اورژانس اجتماعی، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب هم اکنون هشت پایگاه و ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی در تمام شهرستان های مازندران راه اندازی شده است.

بریمانی، تاسیس و راه اندازی بیش از یکهزار و ۲۰۰ مرکز تخصصی و موسسه های نگهداری افراد دارای معلولیت، معتادان و افراد در معرض آسیب اجتماعی، تاسیس و راه اندازی ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و همچنین راه اندازی ۱۵۵ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در تمام شهرستان های استان را از دیگر خدماتی ذکرکرد که به برکت انقلاب اسلامی به مددجویان زیرپوشش ارایه شده است.
بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.
بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

کد خبر 102385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد