شهریار | برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های فضای مجازی به مناسبت دهه مبارک فجر

در ادامه اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در غرب استان تهران، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی با محوریت معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ در این کارگاه آموزشی که با مشارکت اداره بهزیستی شهرستان شهریار اجرایی شد، مهدی دریاب رئیس اداره مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با تشریح امکانات فضای مجازی تاکید داشت: امروزه فضای مجازی با خدماتی که متاثر از گسترش ضریب نفوذ در خانواده ها ارائه می دهد با مقبولیت و محبوبیت زیادی در بین خانواده ها و اقشار مختلف مردمی همراه شده است.

وی ادامه داد: اینترنت ابزاری است که استفاده کنندگان از آن باید در خصوص نحوه و میزان استفاده از این فضا، آموزش کافی را ببینند تا تحت تاثیر آسیب های ناشی از آن قرار نگیرند.
این کارشناس ارشد انتظامی با برشمردن آسیب های اجتماعی متاثر از فضای مجازی گفت: تغییر سبک زندگی، انحراف درباورهای دینی، هویتی و تاریخی  نوجوانان، تبلیغ مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی، کلاهبرداری های اینترنتی، سواستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی، ترویج فساد و انحرافات اخلاقی، انتشار اخبار غیرواقعی و دروغین و... و. از جمله آسیب های فضای مجازی در عصر جدید می باشد.

دریاب در پایان با اشاره به ضرورت توجه ویژه خانواده ها به موضوع سواد رسانه اذعان داشت: دشمنان کشورمان هدف گذاری گسترده ای را در جهت سوء استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به منظور یاس و ناامیدی و در نهایت ایجاد افسردگی در خانواده های ایرانی از طریق انتشار اخبار و محتواهای غیر واقعی و دروغین همراه با بزرگ نمایی و سیاه نمایی در دستور کار خود قرار داده اند از این رو استفاده کنندگان از این فضا می بایست پیش از باور هر گونه خبر و محتوایی نسبت به بررسی صحت این اخبار اقدام نمایند.

در پایان این مراسم با حضور ناصر نیک افشار رئیس اداره بهزیستی تعدادی از نوجوانان و پرسنل این اداره با اهدای هدایایی قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است: برپایی نمایشگاه مصور تهدیدات فضای مجازی، توزیع بروشور و تراکت های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی از دیگر برنامه های جنبی ارائه شد بود که با استقبال همراه گردید.

کد خبر 102212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد