۱۵ طرح اشتغالزایی مددجویان بهزیستی به بهره برداری رسید

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۲هزار مددجوی بهزیستی در ۳۰ ماه گذشته خبر داد و گفت :   ۱۵طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در زمینه های دامداری، تعمیرات خودرو، باغبانی، زنبورداری، گیاهان دارویی، درب و پنجره سازی، خیاطی و... در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، طارم و ابهر نیز در دهه فجر  به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در حاشیه ی مراسم افتتاح ۱۵ طرح اشتغالزایی مددجویان بهزیستی  در روستای فلج  خرمدره عنوان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۵۹۹ نفر صاحب شغل شدند  که از این تعداد ۲۰۵ نفر ساکن در روستا و ۳۹۴ نفر نیز ساکن در شهر هستند.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و بکارگیری مددجویان از مهمترین گره های زندگی جامعه هدف بهزیستی است و استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و بهره گیری از  ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات در استان و حمایتهای خیرین از عمده فعالیت های شاخصی است که در راستای ایجاد اشتغال مددجویان صورت پذیرفته است.

خدابنده لو افراد مشمول خدمات اشتغال برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی را به دو گروه مددجویی و غیرمددجویی تقسیم کرد و گفت: افراد دارای معلولیت و مددجویان نیازمند تحت پوشش و دسته دوم عضو موثر خانواده مددجوی غیرقابل بازتوان را در بر می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: حضانت کننده یا عضو درجه یک خانواده شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند تمامی گروههای دارای معلولیت غیرقابل بازتوان محجور و غیرمحجور در تمامی ردههای سنی، کفیل یا عضو درجه یک خانواده شامل پدر یا مادر کمتر از سن ۵۶ سال، خواهر، برادر یا فرزند بالای ۱۸سال بانوی سرپرست خانوار غیرقابل بازتوان شامل افراد دارای معلولیت ذهنی، بیماران اعصاب و روان غیرقابل بازتوان ، والدین کودکان کار و خیابان و مادر فرزند امدادبگیر می توانند از تسهیلات قرض الحسنه بهزیستی برخوردار شوند.

وی در خصوص استخدام افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: افراد دارای معلولیتی که قصد استخدام در بخش دولتی دارند، بایستی مدرک کارشناسی و بالاتر داشته باشند و در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی شرکت نمایند. بدین منظور این افراد می توانند بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان از سهمیه ۳ درصد استفاده کنند.

کد خبر 102132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد