در رسانه| اهدای ۴۵ سری جهیزیه به مددجویان بهزیستی در استان اصفهان

ناصر چاووشی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان در مراسم آئین واگذاری اقلام جهیزیه و ویلچرهای برقی اظهار داشت: این اقلام است میان مددجویان تقسیم می‌شود. افرادی که مشمول این ویلچرها هستند در سطح استان توسط خیرین و مددکاران شناسایی شدند و در نهایت این اقلام که با حمایت صنایع و خیرین تهیه شده است، امروز به آنان اهدا خواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی اصفهان به نقل از فارس،‌  وی با اشاره به ۱۱هزار نفر معلول جسمی حرکتی افزود: طبق برآورد صورت گرفته ۱۷۶۵ نفر از این تعداد نیازمند ویلچر برقی هستند. امروز ۲۵۰ دستگاه که تهیه کردیم را واگذار خواهیم کرد. بخشی از منابع مالی این اقلام توسط خیرین و بخشی توسط خود مددجویان تامین شده است.

چاووشی گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ۴۵ سری جهیزیه که شامل ۱۴ قلم اساسی است تقدیم افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند می‌شود. این مددجویان ازدواج کردند و توان خرید جهیزیه ندارند. ارزش هر سری از این جهیزیه‌ها حدود ۶۰ میلیون تومان است و سهمی که از هر مددجو دریافت شده ۱۵ میلیون تومان است. سال گذشته نیز در همین ایام ۱۱۰ سری جهیزیه تقدیم شد.

همچنین مجید صمدیان، مدیر عامل بنیاد خیریه سادات با اشاره به اینکه جامعه خیرین در زمینه‌های مختلفی خود را مکلف می‌داند افزود: یکی از این زمینه‌ها جهیزیه است و در تلاشیم با مشارکت خیرین هرچه سریعتر جوانان ازدواج کنند. از دیگر حوزه‌هایی که توسط خیرین حمایت صورت می‌گیرد، اشتغال، آموزش، توسعه و تجهیز شیرخوارگاه‌ها، توانبخشی به معلولین و بیمارستان فوق تخصصی ام اس هستند. همچنین در طرح وصال یار، خیرین به طور ویژه در زمینه ازدواج و جهیزیه خانواده‌های کم‌برخوردار مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تولید ملی از  دغدغه‌های مهم کشور است ادامه داد:  تعطیلی واحدهای صنفی موجب ایجاد مشکلاتی برای کشور می‌شود و در صورت حمایت از این کارگاه‌ها، صاحبان مشاغل زندگی عزتمندانه‌ای خواهند داشت. این خدمت وظیفه دستگاه‌های کشور و خیرین است. امیدواریم کسانی که مددجوی سازمان بهزیستی هستند در آینده خیرین این سازمان شوند.

کد خبر 102101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد