در رسانه| ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی اصفهان اهداء شد

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این سازمان همزمان با چهل و پنجمین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی اهداء شد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی به نقل از ایرنا، ناصر چاووشی روز چهارشنبه در آیین واگذاری جهیزیه به نوعروسان بهزیستی استان افزود: بهزیستی اصفهان تعهد ۱۱۰ سری جهیزیه برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی را بر عهده گرفته است اما امروز بطور نمادین ۴۵ سری به آنها اهداء می‌شود.

وی ارزش هر سری جهیزیه را ۶۰۰ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: برخی از مددجویان برای تهیه این جهیزیه ۱۵۰ میلیون ریال آورده داشته و مابقی آن توسط سازمان بهزیستی و نیز خیران تهیه شده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی اصفهان گفت: جهیزیه‌ اهدایی شامل ۱۴ قلم کالای اساسی از جمله یخچال، اجاق گاز، فرش و سایر مایحتاج زندگی است که بیشتر برای دهک پایین جامعه و زوج‌هایی است که توانایی تامین جهیزیه خود را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۳۷۰ زوج در نوبت دریافت جهیزیه هستند که امکان تامین ۱۱۰ جهیزیه آن در سالجاری فراهم شده است.

چاووشی از توزیع ۲۵۰ ویلچر برقی بین معلولان نیازمند بهزیستی استان نیز خبر داد و گفت: تامین ۴۰ درصد از هزینه خرید ویلچرها با کمک فولاد مبارکه و در راستای احراز مسوولیت اجتماعی این مجتمع تحقق یافته است.

وی بیان داشت: استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار معلول جسمی و حرکتی و یک هزار و ۷۶۵ نیازمند ویلچر دارد که با توجه به محدودیت تولید آن در کشور، خرید آن با اولویت صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی اصفهان اضافه کرد: این استان از یک شرکت داخلی ۵۰ درصد ظرفیت تولید ویلچر آن را خریده است تا بتواند نیاز معلولان بخصوص دانشجویان و افراد در اولویت را تامین کند.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از تامین جهیزیه و نیز سایر اقلام اهدایی به افراد تحت پوشش توسط خیران و خیریه‌ها تامین شده است.

در رسانه| ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی اصفهان اهداء شد

چهار هزار خانه برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول در حال ساخت است

مدیرعامل بنیاد کشوری خیریه سادات و جامعه خیران حامی معلولان نیز در آیین گفت: مجمع خیران معلولان کشور نیز پویش جهیزیه و ساخت خانه برای مددجویان و تامین نیاز جامعه معلولان را در چند بخش تعریف کرده و در برنامه خود قرار داده است.

مجید صمدیان افزود: کنون چندین هزار نفر در استان‌های مختلف در نوبت تامین اشتغال، آموزش، توسعه و تجهیز امکانات شیرخوارگاه هستند.

مدیرعامل بنیاد کشوری خیریه سادات تصریح کرد: خیران، سال گذشته برای جامعه معلولان دارای بیش از ۲ معلول، چهار هزار واحد مسکونی آماده و با شرکت بنیاد مستضعفان به خانواده‌های آنها اهداء کردند.

وی ادامه داد: همچنین این بنیاد خیریه، مرکز فوق تخصصی ام اس کشور را احداث کرده است.

صمدیان گفت: علاوه بر اجرای طرح پیشگیری از معلولیت، «طرح وصال یار» خیران در زمینه تامین جهیزیه دایر شده و مسوولیت بخشی از هشت هزار نفر در نوبت جهیزیه را بر عهده گرفته است.

بهزیستی استان اصفهان حدود هشت هزار و ۵۰۰ مددجو در انتظار نوبت مُستمری و ۲ هزار و ۷۶۵ نفر در نوبت دریافت حق پرستاری خانواده‌محور دارد.

کد خبر 102094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد