آئین پرده برداری از عناوین برنامه های بهزیستی استان در ششمین روز از دهه مبارک فجر

به گزارش روابط عمومی، آئین پرده برداری از برنامه های قابل افتتاح در چهل و پنجمین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی و ششمین روز از ایام اله دهه مبارک فجر با حضور نماینده فرماندار اردبیل، مدیرکل، معاونین امور اجتماعی، مشارکتهای مردمی، جانشین امور توانبخشی بهزیستی استان، مدیر بهزیستی شهرستان اردبیل و همکاران در محل اداره بهزیستی شهرستان اردبیل برگزار گردید.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان، ضمن تشکر از تلاش و زحمات کارکنان و شرکای اجتماعی بهزیستی گفت: به لطف خدا، در اجرای برنامه های مختلف بهزیستی در سطح استان، با جهشی قبال توجه مواجه هستیم و زحمات عزیزان تلاشگر کاملا ملموس بوده و نشان از یکپارچگی، از خود گذشتگی و پیگیری تک به تک همکاران در تمامی حوزه های بهزیستی دارد.

رضایی ادامه داد: همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح استان اردبیل، پروژه ها و طرح های بسیاری از سوی بهزیستی استان اردبیل در حال افتتاح می‌باشد که بهزیستی استان از جمله معدود اداراتی است که بیش از ۴۰۰ پروژه قابل افتتاح در این ایام دارد. از جمله این افتتاح ها، افتتاح ۶۸ مورد مسکن مددجویی می‌باشد که در این زمینه شاهد جهش چشمگیری در بهزیستی استان هستیم در حالیکه در مدت دو سال گذشته قریب به ۲۹۰ مورد مسکن مددجویی افتتاح شد اما در ده ماهه اول سال جاری، با مدد و پیگیری همکاران، ۱۶۱ مورد مسکن مددجویی، تکمیل و تحویل ولی نعمتان تحت پوشش بهزیستی استان داده شده است و ۵۱۰ مورد واحد مسکونی نیز در دست احداث می‌باشد. در کنار این موارد، پیگیر تخصیص ۱۰۰۰ واحد مسکونی از محل طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان عزیز هستیم.

وی در ادامه به رشد اشتغال در بهزیستی اشاره کرده و اظهار داشت: در حوزه اشتغال در سال گذشته، رشد دوبرابری اشتغال را نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم و امسال نیز به لطف خدا تا کنون نزدیک ۴۰۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی صاحب شغل شده و حدود ۲۰۰۰ نفر نیز در سامانه تک ثبت شده اند که در شرف دریافت وام های خوداشتغالی و استفاده از تسهیلات مربوطه هستند.

رضایی در ادامه با توجه به بحث تکمیل زنجیره پیشرفت در دولت سیزدهم گفت: بهزیستی به عنوان یک سیستم خدمات رسان توجه جدی ای در راستای تکمیل زنجیره پیشرفت به جهت تقویت زیر ساخت های خود برای ارائه خدمات بهتر دارد. در یک سال گذشته در سطح استان، تنها در حوزه توانبخشی، ده مرکز جدید به بهره برداری رسیده و به مراکز خدمت رسان تحت نظارت بهزیستی اضافه شده است که تا کنون ۴ مورد از این مراکز افتتاح شده و امید داریم تا به این تعداد روز به روز افزوده شود.

وی ادامه داد: در کنار تمامی موارد ذکر شده، میانگین سنی کارکنان و افراد شاغل در بهزیستی، ضمن احترام به پیشکسوتان عزیز و استفاده از تجربیات آنها، از ۵۵ سال به ۴۴ سال رسیده است و در ادارات بهزیستی نیز، سعی بر جوان گرایی و استفاده از نیرو های تازه نفس و جوان داریم.

در پایان با حضور مسئولان حاضر در آئین، مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن (مذکر) آتیه، کارگاه خیاطی و یک باب مسکن مددجویی روستایی  افتتاح و به بهره برداری رسید.

کد خبر 101718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد