در رسانه| افزایش دوبرابری مستمری مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم

مدیرکل بهزیستی مازندران: ماهانه ۹۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان ‌و توان خواهان تحت پوشش بهزیستی مازندران پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه بهزیستی استان موفق شد در دولت سیزدهم به یک سوم جمعیت استان مازندران انواع خدمات مستمر و غیر مستمر را ارائه دهد، گفت: ۱۷۰ هزار خانوار نزد ما پرونده‌های خدمات دارند.

بریمانی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۷هزار و ۵۲ هزار فرصت اشتغال زایی با رشد ۴۲درصدی برای گروه‌های هدف ایجاد شده است، تصریح کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ موسسه و مرکز تخصصی با مجوز این اداره کل و تحت نظارت ما فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه تعداد و تنوع خدمات در سازمان بهزیستی کشور بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: ما متولی سلامت اجتماعی در کشور هستیم.

این مسئول بیان کرد: برنامه‌های تحولی اثر بخشی را اجرا کردیم که نمونه آن طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران است.

وی ادامه داد: در این طرح، پنجشنبه هر هفته ۲۲ تیم از ۲۲ شهرستان از ادارات بهزیستی به مناطق دوردست اعزام می‌شوند و خدمات تخصصی را در محل غیر از کانون تخصصی به شهروندان و مددجویان ارائه می‌دهند.

بریمانی اظهار کرد: از تیر ماه ۱۴۰۱ تاکنون به ۹۳۸ روستا خدمات در راستای طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد: در این طرح با هزار و ۳۰ خانواده بزرگوار شهدا و همچنین ۲ هزار و ۷۴۴ خانواده گروه هدف دیدار و ۳ هزار و ۳۳۰ فرد جدید شناسایی شده است که از خدمات سازمان بهره‌مند شدند.

وی افزود: ۹۳۸ جلسه با بخشدار، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستاها برگزار و بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ ویزیت توسط پزشک، کاردرمانگر و فیزیوتراپ در روستا انجام شد و۸۹۰ قلم از تجهیزات کمک توانبخشی به صورت رایگان به افراد تحت پوشش ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۲۳ هزار خانوار در دولت سیزدهم تحت پوشش بهزیستی در مازندران قرار گرفتند و ۶۸ هزار خانوار مستمر بگیر داریم که مجموعا ۱۱۰ هزار نفر می‌شوند.

بریمانی تصریح کرد: ماهانه ۹۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان و توان خواهان تحت پوشش بهزیستی مازندران پرداخت می‌شود و یک افزایش دو برابری را در این دولت داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد تامین تجهیزات کمک توانبخشی افزایش داشته و ۷ هزار و ۹۶۳ دانش آموز و هزار و ۱۴ دانشجو در مازندران از خدمات ما بهره مند می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: ۴۵ درصد رشد در مجموع تامین وسایل بهداشتی، کمک توانبخشی، اندام‌های مصنوعی و سمعک داشتیم که تقریبا به تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۴ مورد می‌رسد.

بریمانی ادامه داد: ۵ هزار و ۵۷ نفر از حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی و معلولین شدید استفاده می‌کنند که ۱۰۱ درصد طی این دو سال رشد داشته است.

وی اعلام کرد: ۲ هزار و ۸۶۵ نفر خدمت گیرنده در مرکز شبانه روزی بهزیستی مازندران داریم که در بخش سالمندان، بیماران روانی مزمن و کم توان ذهنی در حال مراقبت هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۹۴ فرد دارای معلولیت داریم که در مراکز روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی را دریافت می‌کنند که ۱۱.۵ درصد در دولت سیزدهم رشد داشتیم.

وی بیان کرد: ۷۶۴ خانواده دارای فرزند دوقلو و ۷۹ خانواده سه قلو و یک خانواده چهار قلو در مازندران داریم که خدمات مستمری را ماهانه دریافت می‌کنند.
این مسئول افزود: در دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار مورد خدمات فوریت‌های اجتماعی را ارائه دادیم و در طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار در پروژه ۲۰۲۰، راه اندازی ۸ پایگاه خدمات اجتماعی جدید را در استان داشتیم.

بریمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ کودک را در مراکز به صورت شبانه روزی و با حکم قاضی نگهداری می‌کنیم و ۱۷۱ فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزند به عنوان فرزند خوانده واگذار شد.

وی گفت: بازپیوند بیش از ۱۶۰ کودک از خانه‌های شبانه روزی به خانه اقوام زیستی شان انجام شد و ۶۲ فرزند بالای ۱۸ سال از مراکز شبانه روزی ترخیص و وارد زندگی مستقل شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد: اورژانس اجتماعی شهرستان گلوگاه راه اندازی شد و اورژانس اجتماعی آمل از سطح یک به سطح دو ارتقاء پیدا کرد.

او ذکر کرد: ظرفیت مرکز ماده ۱۶ معتادان متجاهر را از ۵۰ تخت به ۳۰۰ تخت افزایش دادیم و ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در این مرکز پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار کودک توسط بهزیستی مازندران در دولت سیزدهم غربالگری بینایی و شنوایی شدند اعلام کرد: طی دو سال اخیر ۲۳۵۱ واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی مازندران واگذار شد.

کد خبر 101627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد