در رسانه| خانه‌هایی که با دیوارهای مهربانی بنا شده است

شهرکرد- ایرنا- ساخت مسکن و خانه‌دار شدن، همیشه یکی دغدغه‌های خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های نیازمند است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری نهادهای حمایتی و خیرین گام‌های موثری برای خانه‌دار شدن افراد نیازمند به خصوص جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام راحل برداشته شده است.

به گزارش ایرنا، زنان سرپرست خانوار، ایتام، سالمندان و افراد نیازمند به عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که بیشتر آنها علاوه بر تامین مایحتاج زندگی، دغدغه تامین سرپناه و مسکن برای زندگی خود را دارند، که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فعال شدن نهادهای حمایتی و کمک خیرین گام‌های موثری برای تامین مسکن این اقشار برداشته شده است.

در این مدت با کمک نهادهای حمایتی، خیرین، همچنین گروه‌های جهادی آن دسته از خانواده‌هایی که پشتوانه برای زندگی نداشتند، ایتام و زنان سرپرست خانوار، همچنین سالمندانی که تمام جوانی خود را برای تامین معیشت زندگی گذاشته‌اند و بدون سرپناه بودند، صاحبخانه و سرپناه شدند تا بتواند بدون دغدغه مکانی برای گذراندن زندگی خود داشته باشند و چند صباحی را با خیال آسوده زندگی کند.

سیمین دخت بانوی ۶۹ ساله که به همراه خواهرش بعد از فوت پدر و مادر در یک خانه قدیمی زندگی می‌کردند و در چند سال اخیر به به دلیل قدیمی بودن ساختمان، دیوارهای حیات خانه آنها خراب شده بود و این ۲ خواهر شب و روز با ترس اینکه خانه قدیمی آنها مخروبه است، شب آرامی را سحر نمی‌کردند اما با تلاش و همت خیرین و گروه‌های جهادی چند صباحی است که خانه قدیمی آنها بازسازی شده است و امروز نگرانی و دغدغه‌ای برای خانه ندارند.

این ۲خواهر با تشکر از تلاش و حمایت نهادهای حمایتی و خیرین، به ایرنا گفتند: بعد از پیرزی انقلاب اسلامی حمایت از قشر نیازمند و بدون حامی همیشه ساری و جاری بوده است.

ساخت هشت‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکن برای نیازمندان

خانه‌هایی که با دیوارهای مهربانی بنا شده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد حمایتی با شعار "ایمن‌سازی با هدف ایجاد سرپناه برای جامعه هدف " برای توانمندسازی، ارتقا سطح کیفی زندگی مددجویان و ایجاد بستری مناسب برای آینده فرزندان خانواده‌های زیرپوشش، اقدام به مساعدت در هزینه‌های ساخت، خرید و بهسازی و تعمیر مسکن مدجویان کرده است.

جاسم محمدی فارسانی روز سه‌شنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ایمن و مقاوم با هزینه‌ای بیش از یک‌هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال در استان برای مددجویان زیرپوشش احداث شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۳۹ هزار واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد با اعتباری بیش از ۳۷۳ میلیارد ریال تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن انجام شده است.

به گفته وی، این واحدهای مسکونی از محل تسهیلات کمیته امداد، کمک خیرین، تسهیلات بلاعوض و آورده مددجویان احداث و واگذار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه تامین مسکن از مهمترین برنامه‌های حمایتی از جامعه هدف زیرپوشش این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف و قشر ضعیف جامعه در راستای خودکفایی است، گفت: برای احداث مسکن برای مددجویان زیر پوشش این نهاد با نهادهای دیگر از جمله سپاه پاسداران، سازمان بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی تفاهم‌نامه منعقد شده است.

به گفته وی، در سالجاری نیز ۳۲۰ واحد مسکن احداث، خریداری و ۴۸۰ فضای جانبی از جمله حمام، سرویس بهداشتی، لوله کشی گاز انجام شده است.

وی افزد: در این مدت ۳۹۰ واحد مسکن شهری و روستایی در استان تعمیر شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار نفر در استان زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که بیش از ۴۵ درصد این خانوارها زنان سرپرست خانوار هستند.

اولویت احداث واگذاری مسکن به معلولان و خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه احداث و واگذاری مسکن به معلولان به خصوص خانواده‌های دارای ۲ معلول در اولویت قرار دارد، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش این نهاد اقدامات زیادی به کمک خیرین و موسسات خیریه و اعتبارات دولتی و گروه‌های جهادی برداشته شده است.

مهشید سلیمانی افزود: براساس آمار موجود در سامانه مسکن مددجویان بهزیستی از سال ۹۷ تاکنون ۶ هزار و ۷۲۴ نفر از مددجویان از خدمات مسکن بهزیستی بهره‌مند شدند که از این تعداد پنج هزار و ۹۳ واحد واگذار شده است.

به گفته وی، در این مدت ۷۵۰ نفر از خدمات ودیعه مسکن و ۳۷۹ نفر تعمیر مسکن استفاده کردند.

واگذاری چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی

خانه‌هایی که با دیوارهای مهربانی بنا شده است

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن به مددجویان زیرپوشش این نهاد واگذار شده است.

وی اظهار داشت: برای احداث این واحدهای مسکونی بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

به گفته وی، در استان یک‌هزار و ۹۹۱ معلول در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

سلیمانی گفت: تسهیلات مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد براساس نوبت و اولویت بندی و همچنینمیزان پیشرفت فیزیکی مسکن‌های در حال ساخت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۵۹ واحد مسکن مددجویی برای واگذاری به مددجویان زیرپوشش این نهاد آماده سازی شده است.

سلیمانی افزود: از این تعداد ۲۱ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، ۲۵ واحد خودمالکی، ۱۳ واحد در قالب طرح مسکن ایتام احداث شده است.

وی اظهار داشت: بیشتر این مسکن‌ها در مناطق روستایی و کم برخوردار استان احداث شده که برای ساخت هر واحد بیش از یک میلیارد ریال کمک بلاعوض و همچنین یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان پرداخت شده است.

سلیمانی با اشاره به همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن برای ساخت مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، اظهار داشت: کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول به بالا در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر و همچنین رفع نیازهای جامعه هدف بهزیستی در حوزه مسکن،‌ اشتغال و توانمندسازی از اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۵ هزار و ۱۱۷ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند، که ۲.۶۲ درصـد از کل جمعیت استان را شامل می شود و شهرستان‌های لردگان و شهرکرد بیشترین و بن و خانمیرزا کمترین تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش را دارند.

کد خبر 101624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد