در رسانه| نخبگان و ورزشکاران معلول خراسان رضوی معرفی و تقدیر شدند

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، جمعی از نخبگان علمی و ورزشکاران معلول تحت سرپرستی بهزیستی خراسان رضوی معرفی و تقدیر شدند.

گزارش شهرآرانیوز؛ همزمان با دهه مبارک فجر، مراسم تجلیل از ۹۰ نفر از ورزشکاران و نخبگان جامعه هدف در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

این مراسم با حضور مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی، علیرضا تاج فیروز مدیرکل ورزش و جوانان، حسین غیاثی معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد در محل سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: این تجلیل، بخش کوچکی از توانمندی‌های بی شمار جامعه هدف ماست و این عزیزان به نمایندگی از کسانی که محدودیت‌ها را پشت سر گذاشتند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مسعود فیروزی به اقدامات دولت سیزدهم پرداخت و ادامه داد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، بسیاری از طرح‌های ویژه معلولان به سامان رسید و اکنون حتی یک نفر پشت نوبت دریافت مستمری در خراسان رضوی نداریم؛ این در حالی است که مستمری بگیران ما طی همین مدت افزایش داشته اند و از ۴۵ هزار نفر به ۹۷ هزار نفر رسیده اند.

وی افزود: حق پرستاری افراد بسترگرا، صفر شدن آمار پشت نوبتی‌های مستمری ضایعه نخاعی، پرداخت مستمر کمک هزینه لوازم بهداشتی، افزایش پرونده‌های معلولیت ثبت شده به بیش از ۱۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی، گوشه‌ای از اقدامات ما در مدت کوتاه گذشته بوده است.

فیروزی یادآور شد: متاسفانه گرانی و تورم بعضا اجازه نمی‌دهد اقدامات ذکر شده دیده شود یا به ثمر بنشیند. با این حال، تلاش تمامی ما آن است که شرایط را برای تسهیل وضعیت معلولان مهیا نمائیم.

رکوردهای ورزشکاران معلول خراسانی بی نظیر است

علیرضا تاج فیروز مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز طی سخنانی از اراده و کوشش ورزشکاران جانباز و معلول خراسان رضوی تقدیر نمود.

وی گفت: از مجموع ۱۹ مدال آور خراسان رضوی در بازی‌های هانگژو، ۱۷ نفر از ورزشکاران دارای معلولیت مابودند که یک رکورد ارزشمند برای استان ماست و شخصا علاقمند هستم تلاش بیشتری در حوزه ورزش معلولان داشته باشیم.

تاج فیروز به وضعیت مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد که در اختیار هیئت ورزشی جانبازان و توانیابان می‌باشد اشاره کرد و افزود: به زودی این کمپ ورزشی به یک مجتمع تخصصی ورزش‌های جانبازان و توانیابان ارتقا خواهد یافت و امکانات ارائه شده یا به شکل رایگان و یا با کمترین بهای ممکن در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

خراسان رضوی و فارس، بیشترین نخبه کشوری را دارد

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در گقتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در حاشیه مراسم تجلیل از نخبگان و ورزشکاران معلول عنوان کرد: دو استان خراسان رضوی و فارس با دارا بودن بیش از هزار چهره فعال در حوزه های ورزش، تحصیل، اختراعات، امور هنری، اجتماعی و...، پیشتاز عرصه نخبه پروری هستند.

حمیدرضا علیزاده رضایی گفت: در استان ما حتی دانشجویان دارای معلولیتی حضور دارند که علیرغم هرگونه سختی اما در رشته های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و.... مشغول به تحصیل هستند که چنین افرادی در سراسر کشور کمتر یافت می شوند.

وی افزود: سیاست ما در معلاونت توانبخشی، حمایت مستمر از جامعه نخبه و خودکفا کردن تعداد بیشتری از مددجویانمان می باشد که با تخصیص اعتبارات گوناگون در این مسیر پیش خواهیم رفت.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۲ نفر نخبه عرصه‌های علمی استان و ۷۸ نفر از ورزشکاران مدال آور سطوح استانی، کشوری، منطقه ای، پاراآسیایی و پاراالمپیکی خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد

کد خبر 101427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد