برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت استرس در بناب

کارگاه آموزشی مدیریت استرس در خانواده برای خواهران عضو بنیاد فرزانگان قلب مهربان بناب برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت استرس در خانواده توسط دکتر بهمن اکبری استاد دانشگاه در مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ برای خواهران عضو بنیاد فرزانگان قلب مهربان بناب که خلاصه مطالب بشرح زیر می باشد.

نکته مهم این است که اجازه ندهیم استرس در وجود ما باقی بماند. یک نفر استرس را تجربه می کند و این باعث تغییر رفتار او می شود. اگر این استرس و اضطراب برای فرد حل نشده باقی بماند می تواند باعث علائمی مانند: روان پریشی و یا به خطر افتادن سلامت جسمانی فرد را با خود به دنبال داشته باشد.

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت استرس در بناب

این شرایط در نهایت اعضای دیگر خانواده را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به طوری که آنها نیز احساس ناراحتی و استرس می کنند.

۲- برخی ابزارها و راهکارها برای مدیریت استرس عبارتند از: ۱. عوامل استرس زا درونی خود را بشناسید ۲. نگرش، سبک تفکر و نگاه خود را اصلاح کنید. ۳. فعالیت‌های فیزیکی(پیاده روی، ورزش و معاشرت و گفتگو و فعالیت عملی) برای کاهش استرس را جدی بگیرید. ۴. خواب کافی داشته باشید. ۵. در صورت لزوم، سبک زندکی خود را تغییر دهید. ۶. به رفتارهای مشکل ساز کودکانتان با حفظ خونسردی و آرامش واکنش نشان دهید. ۷. به وضع مقررات در خانواده بپردازید. ۸. بر رفتار، گفتار و فعالیت‌های خود نظارت داشته باشید و در صورت لزوم در آن تغییر ایجاد کنید. ۹. مهارت‌های مقابله با استرس، کنترل خشم وحل مسأله را بیاموزید و در زندگی به کار ببرید. ۱۰. خنده بهترین درمان است.

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت استرس در بناب

کد خبر 101373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد