افتتاح طرح آگاهسازی پیشگیری ازمعلولیتها در مدارس متوسطه دوم استان قم

مراسم افتتاحیه طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها ویژه دانش آموزان دخترپایه دهم ویازدهم دوره متوسطه دوم استان قم باحضور دکتر کریمی اصل سرپرست بهزیستی استان قم ،مسولین آموزش و پرورش و مرکز بهداشت استان قم و مدیران مدارس متوسطه دوم در سالن اجتماعات خانه معلم قم برگزارشد.

دکتر کریمی اصل سرپرست بهزیستی استان قم در این مراسم ضمن تشکر از تعامل و همکاری خوب  اداره کل آموزش وپرورش با سازمان بهزیستی در اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیتها در استان قم افزود : در سال گذشته در قالب این طرح 27 هزار دانش دختر آموز پایه 10 و 11 مدارس متوسطه دوم قم آموزشهای لازم را دیدند و 400 دانش آموز مشکوک به اختلال  به مراکز مشاوره ژنتیک ارجاع شدند .

سرپرست بهزیستی قم با اشاره ضرورت پیشگیری و اهمیت این مهم در برنامه های بهزیستی خاطرنشان کرد معلولیت نه تنها موجب پایین آمدن عملکرد فرد در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی  می شود بلکه کیان خانواده را هم متزلزل می کندوموجب تحمیل هزینه های سنگین می گردد به طوری که طبق برآوردها تولد یک معلول بین 500 تا 800 میلیون تومان هزینه برخانواده و جامعه تحمیل می کندو این سوای تبعات روانی و عاطفی برسلامت خانواده و فامیل است  لذا آگاه سازی اولین قدم در اثرگذاری مثبت بررفتار و عملکرد جامعه در راستای ارتقای کیفیت زندگی می باشدویکی از گروههای مخاطب برنامه آگاه سازی یپیشگیری از معلولیتها  دانش آموزان خصوصا دختران  هستند .

در این مراسم که بعداز کارگاه آموزشی ویژه مدیران برگزارشد از مجریان طرح در سال گذشته تقدیرشد. لازم به ذکر است طرح آگاهسازی در سال تحصیلی 98-99 توسط موسسه پیشگامان سلامت میلاد تحت نظارت بهزیستی استان قم اجرا خواهد شد.

کد خبر 10117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد