اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مطالبه بحق جامعه هدف بهزیستی

با اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بخش عظیمی از مشکلات این قشر برطرف می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، سرپرست اداره کل بهزیستی در نشست با نمایندگان دستگاههای اجرایی استان گفت: اجرای قانون نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی این قشر دارد و می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات این قشر را برطرف کند.

سلیمانی افزود: استفاده معلولین از مراکز تاسیساتی و خدمات ورزشی دستگاههای دولتی و شهرداری، اختصاص سه درصد از مجوزهای استخدامی به معلولان، اختصاص ۳۰ درصد از پست های سازمانی اپراتور تلفن به نابینا و کم بینا و معلول جسمی حرکتی، معافیت ۵۰ درصدی در مالیات حقوق و مزایای والدین دارای فرزند معلول شاغل در دستگاه های دولتی و کاهش ۱۰ ساعت از ساعات کاری در هفته برای شاغلین دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از جمله قوانین مربوط به افراد دارای معلولیت است.

وی بهره مندی از حقوق و مزایای کامل جهت بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول را از دیگر قوانین مهم و قابل اجرا عنوان کرد و گفت: ماده ۲۷ قانون در زمینه اجرای این مهم تاکید دارد در صورتی که فرزند یا همسر معلول در خانه نگهداری شود و کسر ساعات کار هفتگی از دیگر شروط این قانون است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: بناها و فضاهای شهری باید به گونه ای طراحی یا مناسب سازی شود که گروه های خاصی از مـردم بـه دلیل محدودیتهای حرکتی از استفاده از آنها محروم نشوند و تردد، دستیابی و استفاده مستقل تمامی افراد از آن فضا و تجهیزات معماری درون آن امکانپذیر باشد.


 

کد خبر 100901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد