در رسانه| ۴۶ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی غیرمرتبط است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۴۶ درصد تماس‌‎ها با اورژانس اجتماعی را تماس‌های غیر مرتبط به خود اختصاص داده است.

حمیده محدث در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص تماس‌های غیر مرتبط با اورژانس اجتماعی اظهار کرد: این موضوع قطعا در کیفیت کار همکاران ما با حجم بالای کار و تماس‌هایی که دارند، تاثیر می‌گذارد و با توجه به ماموریت اورژانس ۱۲۳ ممکن است اشغال خطوط صدمات غیر قابل جبرانی مانند خودکشی، کودک‌آزاری، همسرآزاری و سالمندآزاری را ایجاد کند.

وی بیان کرد: در این تماس‌های غیر مرتبط عده‌ای مزاحمت ایجاد می‌کنند و عده‌ای نیز اشتباه تماس می‌گیرند؛ زیرا اطلاع‌رسانی دقیقی انجام نشده است. به طور مثال شماره امداد آب ۱۲۲ بوده که بیشترین تماس‌های غیر مرتبط ما در این خصوص است. ایرانسل نیز یک کد داخلی با شماره ۱۲۳ دارد که به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی وصل می‌شود و اکثرا برای خرابی خطوط ایرانسل خود با ما تماس می‌گیرند. این دو مورد بیشترین تماس‌های غیر مرتبط برون‌سازمانی ما را به خود اختصاص داده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی افزود: سایتی نیز اطلاع‌رسانی کرده که برای وام فرزندآوری با خط ۱۲۳ تماس بگیرید، در حالی که این سایت معتبر نیست و مطلب منتشر شده در آن صحت ندارد اما متاسفانه با بسیاری از همکاران ما در این زمینه تماس گرفته می‌شود.

محدث خاطرنشان کرد: در حوزه درون‌سازمانی نیز تماس‌ها زیاد است. افرادی که قصد دارند والدین خود را به خانه سالمندان بفرستند معمولا در تماس با اورژانس اجتماعی از همکاران ما راهنمایی می‌خواهند. برخی نیز در خانواده خود فردی را دارند که می‌خواهد ترک کند، بنابراین برای این موضوع با ۱۲۳ تماس می‌گیرند و در خصوص کمپ‌ها اطلاعات می‌خواهند که همکاران ما بیان می‌کنند ارتباطی با ما ندارد اما آن‌ها اصرار دارند که در این زمینه راهنمایی شوند. گاهی تماس‌هایی نیز در خصوص حیوان‌آزاری داریم.

وی با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی با اورژانس اجتماعی زیاد است، عنوان کرد: ما با مخابرات صحبت کردیم تا از مزاحمت افرادی که به صورت ثابت پشت تلفن نشسته بودند و فقط با ۱۲۳ تماس می‌گرفتند، جلوگیری شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در این شرایط همکاران ما مجبور هستند تماس را قطع کنند، اما این مورد به صورت مکرر اتفاق می‌افتد. در حال حاضر با همکاری مخابرات دیگر مزاحمت‌های مکرر که یک شخص ثابت تماس می‌گرفت را نداریم. گاهی بچه‌ها نیز به اشتباه با ۱۲۳ تماس می‌گیرند

کد خبر 100796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد