دیدار سرپرست و شورای معاونین بهزیستی استان با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

در آستانه دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دکتر حیدر عزیزنژاد به اتفاق شورای معاونین بهزیستی استان با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این دیدار آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز بوشهر با بیان این مورد که کارهای ارزنده و متعدد خوبی از طریق این سازمان و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان انجام شده گفت : تمام خدماتی که این نهاد مقدس به افراد نیازمند و محروم ارائه می کند کاملاً ملموس و مشهود است و این کارها از مقدس ترین کارهای خداپسندانه است.

صفایی بوشهری همچنین ضمن تبریک اعیاد فرخنده رجب و در پیش بودن دهه مبارک فجربیان داشت: سازمان بهزیستی با ویژگیهایی که دارد توانسته در همه ابعاد به اقشار آسیب دیده کمک و یاری رساند، زیرا مجموعه بهزیستی و وجود کارکنان تخصصی این مجموعه علاوه برکمک و خدماتی که در این راستا انجام می دهند مسئولیت خطیر بزرگ جهت آرامش را به این افراد می دهند چون که این افراد مخاطب خاص و در نزد خداوند عزیز و گرامی هستند.

وی خدمت کارکنان بهزیستی به جامعه آسیب دیده جامعه را مقدس خواند و افزود: این امر نزد خدای بزرگ و قادر اجر عظیم دارد و کسانی که در این راه خطیر به مردم نیازمند تلاش می کنند پاداش الهی  خواهند داشت.

صفایی بوشهری در ادامه به آمار ۳۴۰۰۰نفری تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و چند نکته را یادآور شد  و گفت: در این میان با بودن ۵۰۰۰ نفر زن سرپرست خانوار که تحت پوشش بهزیستی هستند از مسئولان بهزیستی خواست تا با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیتها و پتانسیل این عزیزان در ایجاد بازارچه بهزیستی جهت تولیدات و فروش محصولات این عزیزان تلاش کنند و با ایجاد این نمایشگاه ها بتوانند تولیدات خود را همراه با خانواده به معرض عموم قرار دهند تا هم مردم بتوانند از این طریق، از تولیدات داخل حمایت کنند و هم در توانمند سازی این عزیزان نسبت به خرید تولیدات آنان به این عزیزان کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر به اقدامات خوب و موثر بهزیستی در راستای مسکن و اشتغال اشاره کرد و گفت: به حمدلله از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه مسکن جهت مددجویان اتفاقات خوبی افتاده که این امر می تواند در حوزه اشتغال و توانمند سازی این عزیزان گسترده تر شود.

دکتر حیدر عزیزنژاد در ابتدای این دیدار نیز با اشاره به برخی از اقدامات و خدمات تخصصی به اقشار نیازمند اظهار داشت: با توجه به آمار ۳۴۰۰۰نفری شناخته شده در سامانه بهزیستی استان در سایه تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم بهزیستی و پیگیری های مسئولین استان به حمدلله توانستیم خدمات متنوع و قابل قبولی به جامعه هدف انجام دهیم.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به پیشگیری از معلولیتهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: پیشگیری از معلولیتها و توانمند سازی افراد تحت پوشش را گام مهمی در عرصه خدمت به این افراد در سطح جامعه دانست، زیرا این کار باعث تامین سلامت روحی، روانی و جسمی در جامعه خواهد شد.

عزیزنژاد به خدمات موثر به حوزه توانبخشی اشاره کرد و ادامه داد: با دارا بودن ۴۱ مرکز خدمات دهی به جامع معلولین توانستیم خدمات خوبی در حوزه توانبخشی از قبیل تهیه وسایل توانپزشکی مانند عصا، سمعک، ویلچر و همچنین در حوزه امور اجتماعی که آمار آن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر زن سرپرست خانوار می باشد در برقراری مستمری دائمی به این عزیزان قدم برداریم.

عزیزنژاد یادآور شد: خودروهای سیار و همچنین ایستگاه اورژانس ۱۲۳ بهزیستی در طی ۹ ماه سال جاری توانسته اند بیش از ۲۰۰۰ عملیات در بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی  داشته باشد.

وی در پایان به حوزه اشتغال زایی و مسکن اشاره کرد و تصریح کرد: بیش ۳۴۰۰ اشتغال و همچنین تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عزیزان جامعه هدف قرار گرفته است.

کد خبر 100731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد