جلسه بررسی و رصد برنامه های عفاف و حجاب دربهزیستی خوزستان برگزار شد

صبح امروز یکشنبه ۸ بهمن ماه جلسه بررسی و رصد برنامه های سالیانه مشترک دستگاه های اجرایی و برنامه های اختصاصی بهزیستی (ویژه مخاطبین و جامعه هدف) در حوزه عفاف و حجاب در اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان در این جلسه که با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، معاونین، رئیس حراست، اعضای ستاد فرهنگی بهزیستی خوزستان، دبیر و اعضای ستاد عفاف و حجاب و نماینده حراست استانداری خوزستان برگزار شد اهم اقدامات بهزیستی خوزستان در زمینه رعایت الزامات اداری و اخلاق حرفه ای در حوزه عفاف و حجاب، آموزش و اقناع سازی در این زمینه، نظارت و بازرسی مدیران ذی ربط از وضعیت عفاف و حجاب مراکز و واحدهای تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد بهزیستی با موضوع عفاف و حجاب گفت: در سالجاری بهزیستی خوزستان با انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و تبلیغی همچون اردو های زیارتی برای زائراولی ها، اردوهای راهیان نور، برپایی مواکب بهزیستی، برگزاری جشن تکلیف برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی در مراکز شبه خانواده، تقدیر از فعالین حوزه نماز و عفاف و حجاب و ... گامی موثر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته است.

مهران کریمیان با اشاره به اینکه بهزیستی نهادی تخصصی است و عمده فعالیت های آن آموزش محور است افزود: در طول سال جاری خدمات مشاوره دینی و اخلاقی به صورت فردی  و گروهی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب،  به طور مداوم توسط مددکاران و مراکز مشاوره به جامعه هدف ارائه شده است.

وی ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، تشویق و ترغیب کارکنان، ارشاد و راهنمایی کارکنان و مراجعین با محوریت عفاف و حجاب از جمله دیگر برنامه هایی است که همواره در تمامی ادارات و مراکز تحت نظارت بهزیستی در سطح استان انجام می شود.

حمایت از زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای فرزند چندقلو، زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب، پیگیری اشتغال و مسکن خانوارهای تحت پوشش، برگزاری کمپین هایی در راستای حمایت از خانوارهای تحت پوشش همچون طرح مهرواره در محضر ولی نعمتان، راه اندازی مراکز مذهبی و برگزاری جشنوراه های گوناگون ، توزیع بروشورهایی با موضوع مهارتهای زندگی و آموزش مهارتهای زندگی با رویکرد اسلامی و برگزاری کارگاه های آموزشی با رویکرد اسلامی از جمله دیگر اقدامات گزارش شده بهزیستی در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان جلسه دبیرستاد عفاف و حجاب و تیم همراه از دستاودهای بهزیستی و فضاسازی بهزیستی در زمینه عفاف و حجاب بازدید کردند.

کد خبر 100691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد