جاسک | برگزاری جلسه شورای توانبخشی مبتنی برجامعه شهرستان جاسک

با هدف ارتقاء شاخص های زندگی توانخواهان دارای معلولیت ساکن در توابع و روستاها ، دومین جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان جاسک در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ دومین جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه شهرستان جاسک به ریاست میر مرسل ایزدی پور معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان و با شرکت دستگاههای عضو و نمایندگان تشکل های غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
ایزدی پور معاون فرمانداری جاسک در جریان برگزاری این نشست اظهار داشت: معلولین نیز همانند سایر شهروندان عادی جامعه از پتانسیل و توانایی های زیادی برخوردار هستند پس باید در خصوص الگو سازی و افزایش انگیزه مندی و ارتقاء سطح کمی و کیفی شاخص‌های حضور افراد دارای معلولیت در اجتماع تلاش و همت بیشتری صورت پذیرد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: باید بستر و زیرساخت ها و زمینه های ایجاد اشتغال و کارآفرینی توانمندسازی، استقلال افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها و توابع فراهم گردد . برای تحقق این مهم ، بهزیستی باید از تمامی ظرفیت‌ها، منابع و امکانات موجود در دهیاری ها و روستاها استفاده نماید تا خدمات درخور و شایسته ای به افراد دارای معلولیت ارائه نموده و دسترس پذیری این قشر از جامعه هدف خود را به خدمات سازمان تسهیل نماید .
در ادامه احمد بلوچ رئیس اداره بهزیستی جاسک با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین و مهمترین رسالتها و ماموریت های سازمان بهزیستی ارائه خدمات به افراد دارای معلولیتی است که در سطح روستاها با کمترین امکانات امرار معاش می نمایند اظهار کرد : در برنامه توانبخشی مبننی بر جامعه (CBR) به افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها خدمات تخصصی بر اساس مولفه های ماتریس اعم از امرار معاش، سلامت ،آموزش ، مشارکت اجتماعی و توانمندسازی آموزش های لازم توسط تسهیلگران میانی و محلی با مشارکت و همکاری دهیاری ها ،خانه های بهداشت ارائه می‌گردد.

در ادامه جلسه جمالدینی مجری طرح CBR شرق شهرستان در خصوص مسائل ومشکلات حوزه CBR مطالبی بیان داشتند.

در پایان پس از بحث وتبادل نظر، در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی افراد دارای معلولیت ساکن در بخش‌ها ،روستاها و توابع از جمله مناسب سازی، معیشت ،مسکن و اشتغال تصمیماتی در جهت تعامل، همکاری و مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های دولتی ، بخشداری ها و دهیاران به منظور خدمت رسانی شایسته به افراد دارای معلولیت اتخاذ گردید.

کد خبر 100525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد