مددکاران بهزیستی پیش آهنگان توانمندسازی مددجویان هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: مددکاران بهزیستی با شناسایی مشکلات جامعه هدف و بهره گیری از ابزارهای علمی و عملی تلاش می کنند مسیر توانمند سازی مددجویان را با اختصاص وسایل کمک توانبخشی، افزایش مهارت های توانمندی روانی و جسمی هموار ساخته و با فراهم ساختن زمینه ادامه تحصیلات، تامین مسکن و ایجاد اشتغال و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، منشاء اثر و تغییر مناسب در جامعه و فرد باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو ضمن گرامیداشت ۱۳رجب سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) نخستین مددکار عالم و اسوه آزادی وآزادگی، اظهار کرد: با تمام محدودیت‌ها و مشکلات موجود مددکاران می توانند خدمتی شایسته، موثر و با کیفیت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارائه کنند. 
وی عنوان کرد: مددکاران بهزیستی با تسلط بر دانش علمی و عملی و با ترسیم مسیر توانمند سازی فرد، تلاش می کنند تا با بهره گیری از کلیه خدمات و وسایل کمک توانبخشی، ایجاد اشتغال و تامین مسکن شرایط بهبود جسمی و روانی مددجو را فراهم نمایند و همواره در خصوص رویارویی با بحران‌ها، منشاء اثر و تغییر در فرد و جامعه باشند. 
وی با اشاره به اینکه مددکاری به عنوان یک حرفه یاورانه قادر است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و روانی را کاهش دهد، افزود: ذات و ساحت کار در سازمان بهزیستی مددکاری است و  باعث افتخار است که مددکاران پیگیر رفع مشکلات جامعه هدف هستند.
وی رازداری و رابطه ی حرفه ای را از اصول بنیادی مددکاری برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۷ مددکار در بخش دولتی و  ۹۸ مددکار در بخش خصوصی و در مراکز مثبت زندگی و در مجموع ۱۶۵ مددکار مشغول فعالیت هستند که در گام اول  مشکلات  جامعه هدف را بررسی کرده و مسیر توانمند سازی فرد را ترسیم می کنند.
این مقام مسئول با تاکید بر جایگاه والای مددکاری و ارج نهادن به این حرفه، زنان سرپرست خانوار، زنان خود سرپرست، کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست، سالمندان، افراد دارای معلولیت، خانواده های نیازمند حمایت و... را از گروه های هدف در مددکاری اجتماعی برشمرد و ادامه داد: مددکاران تلاش می کنند تا با ایجاد تغییر و دگرگونی مناسب در شرایط مادی و معنوی افراد و اقشار جامعه، زمینه بهزیستی، رشد و تعالی آنها را فراهم آورند.

کد خبر 100405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد