نگاهی به دومین روز برگزاری بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر/ فجرهنرمندان پیشکسوت به تماشای هنرمندان توان یاب نشستند

امسال برای نخستین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر؛ بخش فراگیر با مشارکت سازمان بهزیستی و با حضور نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود.اجراهای این بخش از جشنواره، از ۲ بهمن آغاز شد و سوم بهمن با اجرای ۳ نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در دومین روز از اجراهای بخش فراگیر ساعت ۱۱ در تالار هنر آغاز شد و نمایش «مغازه شماره ۱۳» به کارگردانی مهتاب نفیسی از اصفهان روی صحنه رفت. به گفته کارگردان، داستان این نمایش برگرفته‌شده از رمان «مغازه خودکشی» نوشته ژان تولی است که را بازنویسی و آن را به حال و هوا و فضای ایران نزدیک شده تا برای مخاطب قابل لمس باشد.

دومین اجرای سوم بهمن نمایش «نگاتیو» به کارگردانی حسین غلامی از قائمشهر بود که ساعت ۱۵ در تالار هنر به صحنه رفت. این اجرا علاوه بر تماشاگران و علاقمندان به هنرهای نمایشی، هنرمندان را نیز به سالن کشاند و میزبان آتش تقی پور هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون بود. و اما ساعت ۱۶:۳۰ زیر ریزش باران و هوای سرد؛ در پهنه تئاتر شهر، نمایش «تسویه نقدی» به کارگردانی مجتبی خلیلی از استان اصفهان اجرا شد و هنرمندان دارای معلولیت با اجرای نمایش خیابانی و صرف انرژی و توانی مضاعف‌، باران و سرمای زمستانی بهمن ماه را با همراهی و مشارکت تماشاگران به گرمایی لذتبخش بدل کردند تا مخاطبان را در ازدحام و گیرودار مشغله‌های زندگی برای دقایقی به دنیای شگفتی و هیجان نمایش ببرند.

چهارمین اجرای دومین روز از بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیر نمایش «مارسی نوزده و نود و شیش» بود که به کارگردانی حسین نصیری از موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز در جشنواره حضور دارد و و ساعت ۱۷ در تالار محراب روی صحنه رفت و میزبان تماشاگران شد.

مجید امرایی، سیمین امیریان و حمید کاکاسلطانی داوری بخش فراگیر را برعهده دارند.گروه‌های نمایشی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی تا ۸ بهمن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲ تا ۸ بهمن درحال برگزاری است

کد خبر 100378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =