کسب رتبه چهارم دبیرخانه مناسب سازی البرز در کشور، قابل تقدیر است/شهرداری ها و بانک های استان نسبت به مناسب سازی اماکن خود اقدام کنند  

روز دوشنبه ۲بهمن ماه، جلسه ستاد مناسب سازی اماکن و معابر عمومی استان البرز با حضور دکتر افضلی معاون استاندار و وجیهه محمدی فلاح دبیر ستاد و مدیرکل بهزیستی استان وهمچنین مدیران کل ادارات استان و رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان های استان در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار گردید. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در این جلسه «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان بر اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی استان تأکید نموده و اظهار داشت: مناسب سازی تنها برای افراد دارای معلولیت نیست و برای هر یک از افراد جامعه که به نوعی از یک مشکل جسمانی رنج می‌برند لازم و ضروری وجزء بدیهیات است.

وی در خصوص اهمیت عدالت و ضرورت جاری و ساری شدن آن در جامعه بشری اظهارداشت: عدالت رکن اساسی قوانین ومقررات نظام جمهوری اسلامی و روح حاکم بر قانون اساسی است که باید به عنوان یک ارزش عالی مورد توجه بشریت قرار گیرد.

محمدی فلاح افزود: موضوع مناسب‌سازی معابر شهری نمودی از اجرای عدالت اجتماعی در شهر است. چرا که رشد و بالندگی در دنیای توسعه یافته امروز منوط به رعایت عدالت و ایجاد فرصت‌های یکسان برای اقشار مختلف جامعه می‌باشد.

وی از افراد دارای معلولیت به عنوان بخش اعظم ظرفیت‌های مستعد جامعه یاد کرد و گفت:برای مشارکت و اثربخشی این قشر توانمند و برای آشکار شدن فرصت‌های پیشرفت و موفقیت این افراد باید تلاشی مضاعف در همه زمینه‌ها داشت که از جمله آن‌ها فراهم آوردن زیرساخت‌های متناسب شهری به منظور حضور فعال این قشر در جامعه شهری است.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ضمن ابلاغ دستور استاندار البرز در خصوص مناسب سازی ساختمان های اداری استان تأکید کرد: با توجه به اهمیت جایگاه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی به عنوان سیاست گذار و ناظر بر فعالیت سایر دستگاه‌ های اجرایی در حوزه مناسب سازی معابر، اماکن عمومی، ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور ایجاد بستر مناسب برای تردد افراد دارای معلولیت، جانبازان، سالمندان، کودکان، بانوان باردار و سایر گروه ها، تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان مکلف به مناسب سازی اماکن و معابر عمومی شدند.

احمد افضلی با بیان این مطلب در جلسه ستاد هماهنگی ضمن تقدیر از اداره کل بهزیستی البرز به عنوان دبیرجلسه به جهت برگزاری مرتب جلسات اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان به عنوان دبیر این ستاد طبق ارزیابی صورت گرفته توسط دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشورطی ۶ ماهه اول سال جاری، رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.

وی افزود: این مهم بیانگر فعالیت هدفمند و همکاری موثر این دبیرخانه با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و کلیه دستگاه‌ های اجرایی است که امید می رود با تداوم این روند شاهد کسب رتبه نخست کشوری باشیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت مقوله مناسب سازی معابر و اماکن عمومی استان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست در اعتبارات مرتبط با تعمیر و تجهیز ساختمان های اداری، اولویت مناسب سازی را مدنظر قرار دهند تا مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به اجرایی شدن مصوبات این ستاد اقدام کنند.

رفع مسائل و مشکلات فنی پروژه ها، معابر، راه ها بویژه اختلاف ارتفاع طرح های عمومی از جمله مواردی بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به آن اشاره کرد.

 افضلی در این خصوص یادآور شد: از شهرداران و رؤسای بانک های استان انتظار می رود نسبت به مناسب سازی اماکن خود اقدام کنند. در این راستا فرمانداران شهرستان های استان نیز مکلف هستند علاوه بر برگزاری نشست های منظم شهرستانی،در جلسات آتی ستاد گزارش اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان های استان را ارائه دهند.

تشکیل تیم نظارت و بازرسی بر  عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان از دیگر نکاتی بود که افضلی به آن اشاره کرد و گفت: احکام اعضاء ستاد مناسب سازی بزودی صادر می شود در این راستا امیدواریم با تشکیل تیم نظارت و بازرسی استان در حوزه مناسب سازی شاهد اقدامات لازم در سطح شهرستان های استان باشیم.

گفتنی است استاندار البرز در جلسه ۱۲ آذرماه سال گذشته از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان خواسته بود امور اداری خود را با ولیچر در سطح شهر انجام دهند تا بصورت عینی و ملموس با مسائل و مشکلات جامعه هدف موضوع مناسب سازی آشنا شوند.

کد خبر 100245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد