پیگیری و اجرای حقوق معلولین از اولویت های سازمان بهزیستی است

نشست تخصصی قانون حمایت از حقوق معلولین ، روز دوشنبه دوم بهمن ماه، با حضور آریا طوفانی سرپرست بهزیستی گیلان، دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی ، قاسم حقگو کارشناس مسئول امور توانبخشی ، بهنوش نیکوروان کارشناس امور توانبخشی و نمایندگان دستگاه های دولتی ذیربط و تشکلهای تحت نظارت بهزیستی در سالن اجتماعات دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آریا طوفانی در این جلسه ضمن قدردانی از دغدغه مندی و تلاش های دستگاه های دولتی مبنی بر حمایت از حقوق معلولین اظهار داشت: علیرغم تلاش های صورت گرفته در خصوص اجرای قانون حمایت از معلولین توسط کلیه دستگاه ها و نهادهای مردم نهاد اما بازهم شاهد کاستی های در این زمینه هستیم که امیدواریم با ممارست و پیگیری های لازم این کاستی ها برطرف گردد چرا که پیگیری و اجرای حقوق معلولین از اولویت های سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به تغییرات روز جامعه و دسترسی معلولین به امکانات رفاهی مناسب و شغل های مورد نظر، خاطر نشان کرد: برای اجرای تمامی اهداف قانون حمایت از حقوق معلولین می بایست تلاش مضاعفی از سوی کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی صورت گیرد تا در آینده خواسته ها و نیازهای این قشر از جامعه بصورت کامل برآورده گردد.

طوفانی همچنین به موضوع مهم مناسب سازی معابر عمومی در ادارات و سطح شهرها اشاره کرد و گفت: مناسب سازی ابعاد گسترده ای دارد و یکی از موضاعاتی که حقوق اولیه معلولین در آن رعایت می شود مبحث مناسب سازی است که انتظار می رود تا دستگاه های دولتی نسبت به این موضوع جدیت و اقدامات لازم را به خرج دهند تا رضایتمندی جامعه معلولین را در این زمینه فراهم آوریم.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به مقوله حمایت از حقوق معلولین نگاه ویژه و کارساز است ، اضافه کرد: طبق مصوبات و نشست های متعدد در دولت سیزدهم ، همواره تصمیمات مهمی در خصوص پیشبرد اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان اتخاذ شد و امید است تا همچنان با تلاش و همت همگانی دستگاه های ذیربط ، اهداف این قانون بیش از پیش اجرا شود.

سرپرست بهزیستی گیلان در پایان، ضمن قدردانی از حمایت های دستگاه های دولتی و تشکلهای غیر دولتی و حوزه توانبخشی بهزیستی،  ابراز امیدواری کرد تا در آینده ، تحقق اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان بصورت کامل و بدون کاستی صورت پذیرد.

کد خبر 100222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد