بیش از یک هزار نفر از معلولین از مراکز توانبخشی خدمات دریافت می کنند

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ فرد دارای معلولیت از ۲۴ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولین و روزانه توانبخشی خدمات دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی در حاشیه ی دوره آموزشی باز آموزی ویژه کارشناسان مراکز شبانه روزی و و روزانه و مسئولین فنی و مراقبین مراکز اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با معلولیت ویژه مراقبین مراکز مراقبتی و توانبخشی می تواند گامی مؤثر در جهت تغییر نگرش و افزایش آگاهی مراقبین و کارکنان بهداشتی باشد.

وی در تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی تصریح کرد: آموزش و تبیین و کاربرد دستورالعمل سیزده گانه خود نظارتی سازمان در مراکز، کاربرد گفتار درمانی و اهمیت آن در مراکز توانبخشی روزانه، مدیریت بیماری واگیر در مراکز توانبخشی مراقبتی و آموزش، ارتقای سطح دانش و مهارت های مراقبین و بهیاران مراکز توانبخشی و مراقبین سالمندان، معلولان جسمی،حرکتی و ذهنی و بکارگیری شیوه های نوین مراقبت و توانبخشی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره تخصصی است.

رجبی یادآور شد: لزوم شناخت اصول و مبانی توانبخشی و آشنایی با اختلالات شناختی و  علائم حیاتی سالمندان و معلولین ، همچنین  آموزش استفاده بهینه  از وسایل کمک توانبخشی و کمک حرکتی در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولین تسهیل در خدمات توانبخشی  را در پی دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش مددجویان در مراکز نگهداری شبانه روزی به صورت یارانه ای و آزاد است، عنوان کرد: افراد مجهول الهویه بصورت یارانه ای  نگهداری می شوند.

سرپرست معاونت توانبخشی خاطرنشان کرد: بهزیستی به مراکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن، معلولین ذهنی، جسمی حرکتی و سالمندان هر ماه یارانه پرداخت می‌کند و در خصوص نحوه هزینه کرد یارانه مورد نیاز و نحوه رسیدگی و ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش نظارت بیشتری صورت می گیرد.

کد خبر 100219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد