چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز به کار کرد

چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، یکشنبه؛ اول بهمن در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر با حضور ۲۰ نمایش برگزیده جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت در بخش فراگیر برای اولین بار آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی دیگر از هنرمندان، ازجمله حاضران این مراسم بودند.

در این آیین، چهار بخش «رادیو تئاتر»، «نمایش‌های تلویزیونی»، «نمایشنامه نویسی» و «پژوهش» ، برگزیدگان خود را شناختند.

مهدی حامدسقایان، دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در آغاز این آیین گفت: خدا را شکر می‌کنم که استقبال از اجراهای جشنواره تاکنون خوب بوده است و امیدوارم مخاطبان در روزهای پیش‌رو بیش از پیش به سالن‌های تئاتر بیایند.

در بخشی از این مراسم، هوشنگ توکلی، محمود سالاری و محمود شالویی، با حضور در روی صحنه، نشان درجه یک هنری، معادل دکترا را به جلیل فرجاد، ابوالفضل میراحمدی، حسین نوری، داوود داداشی، قوام‌الدین قاسمی، مسلم قاسمی، منوچهر رحیمی و محمود فرهنگ اهدا کردند.

در این بخش محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارایه توضیحاتی درباره نحوه انتخاب و اهدای نشان هنری پرداخت و گفت: شورایی از اساتید هر رشته شورای مقدماتی برای بررسی اسناد مرتبط برای درجات هنری سه، دو و یک را انجام می‌دهد. سپس گزینه‌ها به شورای بالادستی با حضور نمایندگان نهادهای مختلف اعم وزارت علوم، فرهنگستان فرهنگ و فرهنگستان هنر ارایه و تصمیم‌گیری در خصوص اهدای نشان انجام می‌شود.

معاون هنری وزیر، ضمن تشکر از همه مسئولان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و هنرمندان حاضر در این رویداد گفت: باید چراغ امید را در دل مردم روشن نگه داریم. این کشور و هنر آن برای همه مردم است‌.
چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی شاهد آیین گشایش رسمی خود شد، که برای نخستین بار بخش فراگیر (افراد دارای معلولیت) به این جشنواره افزوده شده و با مشارکت سازمان بهزیستی و با حضور نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.دراین بخش ۲۰ نمایش برگزیده جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت، شامل ۱۳ نمایش صحنه‌ای و ۷ نمایش خیابانی از ۱۵ استان حضور دارند که از ۴ تا ۸ بهمن در تالار هنر، تالار محراب و پهنه تئاتر شهر اجرا خواهند داشت.

در بخش فراگیر، گروه‌های نمایشی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی حضور دارند.مجید امرایی، سیمین امیریان و حمید کاکاسلطانی داوری بخش فراگیر را برعهده دارند.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری مهدی حامدسقایان از ۲ تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

کد خبر 100188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =