برگزاری ششمین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، ششمین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی با حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی خراسان رضوی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اعضاء این کمیته در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

دکتر مسعود فیروزی رئیس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در این خصوص، گفت: بررسی و ارزیابی نحوه نظارت بر موسسات غیر دولتی تابعه توسط معاونت مشارکت‌های مردمی و شناسایی فرآیند اشتغال به عنوان گلوگاه فساد و ارائه راهکارهای اصلاحی و  نتایج اثربخش از جمله اهداف مهم و اصلی این کمیته می‌باشد.

وی افزود: نظارت‌ بر مراکز و موسسات تابعه با دقت نظر و مطابق دستورالعمل‌های خاصی به صورت سازمانی انجام می‌گیرد. علاوه بر نظارت‌های درون سازمانی، مراجع ذیصلاح برون سازمانی نظیر اداره بازرسی، دستگاه قضایی، اداره کل دارایی و امور مالیاتی و... نیز در راستای ارزیابی نوع خدمات و فعالیت‌ها به صورت متناوب بر عملکرد مراکز و موسسات نظارت دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بازدیدهای نظارتی غالبا به شکل تیمی انجام می‌گیرد، گفت: مواردی از قبیل بررسی شفافیت مالی، رعایت قوانین و مقررات عمومی، رعایت ساختار حقوقی، وضعیت مشارکت‌های موسسه و... از جمله موارد مدنظر در این بازدیدها است. بازدیدهای ارزشیابی نیز براساس ابلاغ بهزیستی کشور صورت می‌گیرد. بعد از انجام بازدیدها، در صورت وجود نقص یا تخلف، بر اساس ماده 58 دستورالعمل تاسیس، اداره و انحلال مراکز و موسسات، موسسه متخلف وارد فرآیند نظارتی می‌گردد.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته جهت بهبود شرایط نظارتی، گفت: توجه بر ابعاد متفاوت موسسات از قبیل ساختار حقوقی، مالی، جلب و جذب مشارکت‌ها و ...، تدوین فرم نظارتی با توجه به کلیه ابعاد، برگزاری دوره‌های آموزشی به شکل منطقه‌ای، حساس‌سازی کارشناسان ناظر جهت تسلط بر دستورالعمل‌ها، هدایت و راهبری متقاضیان در جهت انطباق ظرفیت‌های متقاضیان با نیازمندهای سازمان، تمرکز بر نظارت مالی موسسات و تدوین شیوه نامه‌ای در این خصوص و ارسال به بهزیستی کشور در قالب پیش‌نویس از جمله اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.
 
 

کد خبر 100010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد