جلسه شورای اداری بهزیستی هرمزگان با حضور امام جمعه شهرستان حاجی آباد ، فرماندار حاجی آباد و رییس دادگستری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه شورای اداری بهزیستی هرمزگان با حضورحجت الاسلام مهدی دری امام جمعه شهرستان حاجی آباد ، علی خرم نسب فرماندار حاجی آباد ، قدرت الله فراز رییس دادگستری شهرستان و سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان حاجی آباد برگزار شد .

کاروان اعضای شورای اداری بهزیستی استان در بدو ورود به حاجی آباد راهی گلزار شهدای این شهرستان شده و به مقام شامخ شهیدان والامقام این شهرستان ادای احترام نمودند.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در اولین جلسه شورای اداری بهزیستی استان درسال ۱۴۰۳ ، با ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات بهزیستی در شهرستان حاجی آباد ، تعداد کل مددجویان خدمت گیرنده شهرستان را ۱۰هزار و ۱۵۲ نفر و عنوان کرد و اظهار داشت : ۸ درصد از کل مددجویان استان در شهرستان حاجی آباد هستند.

جهانشاهی در ادامه با ارائه نرخ شیوع معلولیت های مختلف در شهرستان حاجی آباد به ضررورت ارائه فراخوان و جلب همکاری نیروهای متخصص در رشته های مرتبط در شهرستان و صدور مجوزهای لازم برای فعالیت آنان در حوزه های که نرخ شیوع معلولیت بالاتر از نرمال کشوری واستانی است اشاره کرد.

 وی در ادامه خواستار همراهی خیرین و هدایت مشارکت های مردمی به سمت تامین کمک هزینه ایاب و ذهاب و کمک هزینه لوازم ضروری با توجه به جمعیت بالای مددجویان و کمبود منابع  شد و اذعان داشت : خیرین می توانند در این خصوص همراه و بازویی توانند برای بهزیستی باشند.

جهانشاهی تربیت مربی برای شناسایی و مداخله به موقع در بحران خودکشی را یکی از برنامه های بهزیستی در سال جاری در بحث خدمات اورژانس اجتماعی عنوان و تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست های بهزیستی هرمزگان در سال ۱۴۰۳ سوق دادن تسهیلات اشتغال به سمت تسهیلات کارفرمایی است زیرا با ورود کارفرمایان به بحث اشتغال مددجویان و افراد دارای معلولیت ، گام های خوبی در جهت اشتغال پایدار مددجویان برداشته خواهد شد .

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان همچنین تحقق برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳تا ۶سال را در سال گذشته ۷۲ درصد عنوان کرد و از فرماندار شهرستان خواست با طرح این مسئله در جلسه شورای اداری شهرستان زمینه بهره گیری بهزیستی از ظرفیت سامانه های آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی برای پوشش صدرصدی برنامه غربالگری بینایی کودکان در شهرستان فراهم گردد.

سامیه جهانشاهی در بخشی دیگر از سخنان خود ، پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و گفت : در بحث پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ، معلولیت ها و اعتیاد ، اگر در مرحله اول یعنی پیشگیری خوب عمل شود ، بی شک جامعه ای سالم ترو ایمن تر خواهیم داشت .

وی همچنین توسعه مراکز غیردولتی را از برنامه های بهزیستی هرمزگان در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت با توجه به طیف آسیب‌ها و جمعیت در شهرستان انتظار داریم از ظرفیت افرادی که خدمات داوطلبانه و اجتماعی انجام می دهند برای توسعه و تقویت مراکز در شهرستان بهره گیری شود .

گفتنی است در این جلسه از مهندس قائدی یکی از خیرین شهرستان با اهدای تندیس و لوح ساخته دست توانخواهان هنرمند استان تجلیل شد.

تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات و تجلیل از کارکنان روابط عمومی بهزیستی از دیگر برنامه های جلسه شورای اداری بهزیستی هرمزگان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد