غـم‌نـامـــه | رژیـم معلــول‌ســاز !

شادی نـدارد آنــکه نـدارد به دل غـمــی آن را که نیست عالمِ غم، نیست عالمی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

«خبرگزاری العالم، به مناسبت "روز کودک فلسطینی" با کودکی از اهالی کرانه باختری به نام «کریم شراب» و خانواده‌اش مصاحبه کرد. کریم شراب یکی از هزار کودک فلسطینی است که با دخالت مستقیم صهیونیست‌ها معلول و برای همیشه ویلچر نشین شد.»

مادران به تبع ذات مادرانه‌شان و عُلُقه‌ی دو طرفه‌ای که میان آن‌ها و کودکان‌شان وجود دارد، نزدیک‌ترین رابطه عاطفی را با فرزند خود دارند. این ارتباط عاطفی غیرقابل وصف و اصیل از زمان بارداری تا بزرگسالی فرزند در مادران جاری است، به قدری که سختی‌های جسمانی وآسیب‌های متحمل شده را مادر به جان می‌خرد تا فرزند خود را رشد دهد. حال هزار مادر فلسطینی در طول رشد کودکان‌شان شاهد آن بودند که کودک به جرم بازی‌های کودکانه در کوچه و خیابان مورد هدف گلوله تک‌تیرانداز صهیونیست واقع شده و پس از نجات از مرگ به معلولیت دچار می‌شود. بحرانی که این مادران برای تفهیم به کودک‌شان بابت از دست دادن همیشگی عضوی که دیگر ندارند و گذار کودک از این سوگ از دست دادن عضو و محدودیت‌های احتمالی ناشی از نبودن آن عضو، رنج روحی بسیاری را متحمل می‌شوند.

آنان برای مراقبت بیشتر از کودک دچار معلولیت شده‌شان و معصومیت مضاعفی که به دلیل آسیب‌دیدگی‌، کودک متحمل می‌شود یکه‌تازانه تنظیم کننده تعاملات خانواده، اقوام، دوستان و آشنایان، کاردرمان‌ها و حتی پزشک‌ها و پرستاران می‌شوند و روح آزرده این مادران، پرستاری جز لطف الهی ندارند. هزینه‌ها و ابزارهای مراقبت از کودکان دارای معلولیت و نقص عضو، در فلسطین به دلیل محاصره اقتصادی اعمال شده رژیم صهیونیستی، زیست کودکان دارای معلولیت و خانواده‌هایشان خصوصاً مادران آن‌ها را سخت‌تر کرده است. این درحالی است که سازمان بهداشت جهانی واکنشی نسبت به آسیب‌های بهداشتی وارده به کودکان و زنان غزه به دلیل سیاست‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی نشان نمی‌دهد. نیازهای کودکان معلول همراه با افزایش سنشان نیز تغییر می‌کند و حتی کمک‌رسانی مادر و پدر به آن‌ها نیز سخت‌تر می‌شود.

مثلاً با افزایش سن و وزن کودکان دارای معلولیت‌های نخاعی جابه‌جا نمودن آن‌ها، بلند کردنشان برای بالا و پایین رفتن از پله برای پدر و مادر سخت می‌شود و ای بسا آسیب‌هایی نیز به ستون فقرات وارد شود. خلاصه‌ی کلام آنکه؛ گاه معلولیت از جانب رژیم غاصب صهیونیستی تحمیل می‌شود و این تحمیل شدگی با رنج‌های مضاعفی به نسبت معلولیت‌های برخواسته از سوانح، حوادث و پدیده مادرزادی بر خانواده‌های فلسطینی وارد می‌شود. سطور پیش رو گوشه‌ای از غم‌های وارده از ظلم‌های اسرائیل بر ملت فلسطین است. کریم شراب و خانواده‌ی او نمونه‌ای از روایت هزاران کودک معلول شده و خانواده‌هایشان فلسطینی توسط اسرائیل هستند. همانگونه که در مصاحبه خبرنگار العالم نیز مشهود است او هنوز از دوره‌ی سوگ قطع نخاعش خارج نشده به قدری که برای مصاحبه مادربزرگش و خبرنگار تقلای زیادی کردند. هزاران کودک به ماننده کریم شراب چنین ظلمی را در فلسطین اشغالی متحمل می‌شوند و معلوم نیست با بقای رژیم اشغالگر قدس چند کودک دیگر نیز متحمل نقص عضو گردند!


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 105797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد