ماه رمضان بهترین فرصت برای تبدیل سنت حسنه تکریم ایتام به یک فرهنگ عمومی است/ تاکید بر انجام وظیفه بدون منت همه دستگاه‌های مسئول نسبت به ایتام

رئیس جمهور با تاکید بر انجام وظیفه بدون منت همه دستگاه‌های مسئول نسبت به ایتام، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبدیل سنت حسنه احسان و نیکوکاری و تکریم ایتام به یک فرهنگ عمومی در جامعه دانست و گفت: مسئولیت اجتماعی نسبت به یتیمان یک وظیفه اخلاقی و انسانی در جامعه اسلامی است که همه افراد می‌بایست به آن پایبند باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه بیست و یکمین روز ماه مبارک رمضان، میزبان جمعی از ایتام تحت پوشش سازمان‌های حمایتی و مدیران این سازمان‌ها بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از اقامه نماز مغرب و عشا و نیز صرف افطاری در جمع این کودکان و نوجوانان، در سخنان کوتاهی با تاکید بر انجام وظیفه بدون منت همه دستگاه‌های مسئول نسبت به ایتام، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبدیل سنت حسنه احسان و نیکوکاری و تکریم ایتام به یک فرهنگ عمومی در جامعه دانست و افزود: مسئولیت اجتماعی نسبت به یتیمان یک وظیفه اخلاقی و انسانی در جامعه اسلامی است که همه افراد می‌بایست به آن پایبند باشند.

دکتر رئیسی شناخت امیرالمومنین (ع) و الگو قراردادن ایشان در زندگی را عامل موثری برای مقاومت در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی دانست و به حاضران در این جلسه توصیه کرد که اجازه ندهند سختی‌ها و مشکلات، زندگی آنان را دچار اخلال کند.

رئیس جمهور با اشاره به زندگی بسیاری از انسان‌ها که با وجود سختی‌ها، مشکلات و محرومیت‌ها، مدارج ترقی را طی کرده و به جایگاه رفیع علمی دست یافته‌اند، افزود: شما نیز با تلاش و پشتکار حتما می‌توانید در مقابله با مشکلات با تبدیل تهدیدها به فرصت، آینده‌ای روشن و زیبا برای خود رقم بزنید و انسان‌هایی قوی و با اراده محکم در جامعه باشید.

ضرورت و اهمیت توجه به دیگران توصیه بعدی دکتر رئیسی به مهمانانش بود. رئیس جمهور همچنین با تاکید بر توانمندسازی و مهارت‌آموزی مددجویان، به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم توصیه کرد که قدردان زحمات و تلاش‌های مربیان و مسئولان خود باشند و در آینده نیز، به کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست توجه ویژه داشته باشند.

در این مراسم آقای سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی با بیان اینکه با لحاظ افزایش مستمری سال 1403، از ابتدای دولت مردمی تا کنون دریافتی کودکان تحت سرپرستی سازمان‌های حمایتی حدود 186 درصد رشد داشته است، از رایگان شدن خدمات درمانی سرپایی و بستری و نیز تداوم حمایت‌های تحصیلی تا دانشگاه و افزایش ارائه تسهیلات حمایتی به آنان خبر داد.

کد خبر 105192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد