پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت هفته پژوهش

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور هم زمان با هفته پژوهش پیامی به شرح زیر صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به شرح ذیل است؛

گستردگی و پیچیدگی ماموریت‏ها و اهداف سازمان‏های حمایتی و اجتماعی در جامعه به واسطه متنوع و متکثر بودن فعالیت، برنامه‏ ها و طیف وسیع جامعه هدف، یکی از ویژگی ‏های منحصر به فرد و ویژه در راستای ارائه خدمات محسوب می‏ گردد. سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۴۰۲ نیز به واسطه این ویژگی‏ها در مسیر توسعه، تعالی و پویایی، تغییر و تحولات بنیادی و ساختاری را تجربه نمود و هم راستا با آن، پژوهش، مناسبات و تعاملات علمی سازمان نیز دستخوش تغییر و تحولات بنیادی و ساختاری با رویکرد آینده ‏پژوهی گردید و فرآیندهایی جدید به حوزه علمی، فناوری و دانش بنیان سازمان بهزیستی کشور با هدف ۱)رصد، پایش و خلق نوآوری‏های اجتماعی بر پایه فناوری‏های نوین شرکت‏های دانش‏بنیان،۲)رصد و پایش و توسعه و تحقیق(R&D) آسیب‏های اجتماعی نوظهور در حوزه ‏های سلامت اجتماعی و توانبخشی در راستای پیشگیری و مداخله بهنگام و کمک به تدوین سیاستگذاری، برنامه‏ریزی‏ها و راهبردهای جدید تخصصی سازمان و ۳)رصد و پایش جامع و نظام‏ مند و مستمر برنامه‏ ها و فعالیت‏های سازمان، با تدوین و ارائه برنامه ‏های بهبود در بازمهندسی فرآیندها و سیستم‏ها از طریق ارزیابی بهره ‏وری کل عوامل (مدیریتی، سرمایه، منابع انسانی، فناوری)، با خلق یک واحد جدید و منسجم در سازمان ایجاد گردید. رویکردهای علمی و پژوهشی، زمینه‏ای را برای سازمان بهزیستی کشور فراهم می ‏آورد تا بتواند نظام مسائل خود را در جهت رفع مشکلات و ارائه راه ‏حل‏های مفید در ارائه خدمات مطلوب ‏تر به جامعه هدف با اتکاء به روش‏های علمی کارآمد و مبتنی بر شواهد ایجاد نماید. این امر موجب صرفه ‏جویی در منابع، رضایت جامعه هدف، ارتقاء بهره ‏وری، نوآوری در خدمات، پرهیز از هم پوشانی وظایف، آشنایی، توانایی و تسلط سرمایه انسانی بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان به دانش روز در حوزه ‏های ماموریتی خواهد شد.

بر این اساس شناسایی و کاربست دانش و تشخیص میزان تاثیر مفید آن در برنامه‏ های سازمان امری لازم و ضروری به نظر می ‏رسد اگرچه عمده تاکید بر تولید دانش می ‏باشد لیکن شناخت دانش مفید و کاربست آن نیازمند یک نظام منسجم فکری خلاق و نوآور است تا بتواند امر مهم پژوهش را به یک جریان پویا و پیوسته در حیطه اجرایی بدل نماید. بدیهی است حرکت پیش ‏رونده در چارچوب محورهای چهارگانه مردمی ‏سازی، شفافیت، هوشمندسازی و کارآمدی به عنوان راهبردهای اساسی سازمان بهزیستی کشور نیازمند کارکنان و سازمانی دانش‏ محور می‏ باشد.

اینک به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری فرصت را غنیمت شمرده، مراتب تشکر و قدردانی خالصانه خود را از کلیه همکارانی که اصول دانش محوری و پژوهش‏گرایی را سرلوحه فعالیت ‏های خویش در سازمان بهزیستی کشور قرار داده ‏اند، اعلام داشته، آرزوی سلامتی و موفقیت یکایک شما عزیزان را از درگاه خداوند منان مسالت می ‏نمایم.

علی محمد قادری

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 97430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =