مسیر ما در بهزیستی متکی به مردم، جزء مردم و همراه با مردم است

"رویداد ملی هم افزایی مدیران سازمان بهزیستی کشور"، صبح امروز" شنبه"  با حضور  وزیر کشور، وزیر دادگستری، وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران بهزیستی استانها و شهرستانها، در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی، در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در دو سال گذشته و تغییر چهره این سازمان و ادبیات سازمانی خواستارحضور نماینده ای از جامعه ۷ و نیم میلیون نفری سازمان بهزیستی در همه ارکان تصمیم ساز در حوزه اقتصادی شد.
علی محمد قادری، همچنین با انتقاد از سکوت در قبال موفقیت های افراد دارای  معلولیت  در رقابت پاراآسیایی هانگژو خواستار توجه بیشتر به این موفقیت ها شد.  
وی در همایش رویداد ملی هم افزایی مدیران سازمان بهزیستی با تاکید بر کوشش شبانه روزی مسوولان در کشور گفت: افتخار می کنیم که با بهره مندی از ظرفیت مدیران انقلابی در سازمان بهزیستی کشور، مسیر روشن خدمت به بهترین بندگان خدا را  با انرژی مضاعف طی می کنیم.  
وی با اشاره به اینکه، با یاری خداوند مجموعه امکانات مادی و معنوی خود را با باور قلبی در خدمت اهداف مقدس نظام بسیج می کنیم ادامه داد : ما چشم دل باز کردیم و دیدیم که جمع برادری در دولت سیزدهم شکل گرفت، چرا که خداوند آثار و برکات را نازل می کند.  
به گفته قادری، اگر چه امکانات و منابع ما محدود است، اما با این محدودیت نیاز به قوه بالاتر داریم و از خدا خواستیم به تصمیم ما برکت و اقدامات ما را موثر کند.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به گام دوم انقلاب گفت : قراراست در حوزه گام دوم انقلاب اسلامی تعظیم شعائر را جدی بگیریم، تکامل اجتماعی  را در سازه نوین بهزیستی ضرب نماییم و نشانه های آن را فراز به فراز پیش رویم تا به قله برسیم.  
وی ادامه داد: نیاز به انقلاب در انقلاب داریم. همان انقلاب اداری که فروبسته های زیادی در سنت های اداری خود دارد. امروز تغییر چهره سازمان و ادبیات سازمانی بهزیستی کاملا مشهود است و برنامه های ارتقایی، روان سازی خدمات و به حداقل رسیدن زمان خدمت، بررسی زوایای پنهان برنامه‌ ها در دستورکار سازمان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برقراری تعاملات فرا دستگاهی، ایجاد ظرفیت سازی اجتماعی در استان ها و توجه به بیمه و توانمندسازی و مهارت و تربیت و حمایت از کنشگران اجتماعی از جمله این برنامه ها است.


کارهای بزرگ، اراده بزرگ و همت بلند می خواهد
معاون وزیر در ادامه تصریح کرد: کارهای بزرگ، اراده بزرگ و همت بلند می خواهد. به دنبال اقدامات ماندگار هستیم. امروز  در سازمان تحول نظری و مبنای نظری پایه گذاری شده و  رویکرد جدید به حوزه مدیریت ما وارد شده است.

وی  افزود :قرار است، ضمن این که نگران معیشت مردم و جامعه هدف باشیم به توانمند سازی جامعه هدف فکر کنیم. چرا که نگاه سازمانی ما این است که در یک فعالیت اجتماعی مسیر تحول را طی کنیم.  
قادری با بیان اینکه استقرار نظام فعلی احسان و نیکوکاری در کشور و هدایت خط محتوایی سازمان در برنامه های گفتمانی در دستور کار قرار دارد گفت : از سرمایه های اجتماعی ایجاد شده در دولت جدید استفاده کردیم، ظرفیت سازی اجتماعی و ارتقای اطمینان دستگاه ها ونهادهای انقلابی را انجام دادیم. پیشنهاد ما این است به جهت تاب آوری بیش از ۷  و نیم میلیون نفر در سازمان بهزیستی به عنوان مخاطب در همه ارکان تصمیم ساز در حوزه اقتصادی نماینده از سازمان بهزیستی در این تصمیمات حضور داشته باشد.  
رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به موفقیت های غرور آفرین ملی پوشان در رقابت های  پاراآسیایی هانگژو گفت: این افتخارات که توسط ورزشکاران معلول به دست آمده مایه غرور ملی است اما حقیقتا سکوت در صعود است. با وجود این همه مدال آوری متاسفانه چون معلولیت دارند توجهی به آنها نمی شود و این واقعا سکوت است.
رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با برشمردن برخی از کارهای انجام شده در سازمان بهزیستی گفت: از کارهای موثر ما در شتاب دهنده های اجتماعی تدبیری است که چند روز قبل "مجتمع شوق زندگی" در تهران افتتاح شد. بنابراین دنبال این هستیم تا با کمک وزارت کشور فاز جدیدی از مرکز عملیات اورژانس اجتماعی را با مساعدت و هدایت وزیر کشور داشته باشیم.  همچنین به دنبال احیا کردن سیستم اداری که سالیان سال پاسخ مردم را به گونه ای که در شان آنها بوده، نداده هستیم.  
قادری  با برشمردن مولفه های مدیران عالی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: نخست اینکه ازوجود مدیران با جرات لذت می بریم چرا که معتقدیم انگیزه کار دوستان ما در ابتدا و انتهای کار نباید متفاوت باشد. نظام پاسخگویی را برای خودمان در قبال مردم حتمی می دانیم.
وی  ادامه داد : گمان معصومیت از انحراف را مطلقا در خودمان راه نمی دهیم و جدی بودن ما به معنای شتاب زدگی نیست و سرعت ما همراه با تخصص است.

وی  افزود: مدیر انقلابی واژه ای است که زیاد به کار برده می شود.  اما مدیر انقلابی کسی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسندی که مشغول است می بایست آرمان نظام جمهوری اسلامی ایران را همانگونه که امام «ره» ترسیم کردند و در قانون اساسی تجسم شده را  در دلش قبول داشته باشد. در غیر این صورت اشتباه او را عادی نمی دانیم و لذا دنبال جریان سازی گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.
وی در پایان گفت: آنچه در آیین افتتاح رویداد ملی روسای ادارات بهزیستی مشاهده می کنید حاصل تلاش بیش از دو سال کار و راه اندازی دبیرخانه دائمی برای اسمترار پایش مستمر برنامه تخصصی سازمان است که با جلب نظر و مشارکت متخصصان و همراهی نخبگان به ایجاد نوآوری در قالب تحولی و رقابتی همکاران خواهند پرداخت. مسیر ما در بهزیستی متکی به مردم، جزء مردم و همراه با مردم است.

کد خبر 93197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =