۳۵ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی کشور واگذار شد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور گفت: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون ۳۵ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی کشور واگذار شده است و تلاش می‌شود تا ۲ سال آینده همه خانوارهای ۲ معلول به بالا صاحب مسکن شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، عبدالله کرم زاده روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران بهزیستی استان زنجان افزود: در زمان حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، جامعه تحت پوشش بهزیستی کشور هستند.

وی اظهار داشت: از این تعداد یک و نیم میلیون نفر مستمری بگیر هستند و در بعد خانوار نیز هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش هستند که خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

کرمی رویکرد بهزیستی کشور را با استقرار دولت سیزدهم، در چهار رکن مردم سازی، کارآمد سازی، هوشمند سازی و شفافیت بیان کرد.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته پشت نوبتی در سازمان به صفر رسیده است خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته پشت نوبتی دریافت مستمری وجود داشت به طوری که ۵۰۰ هزار نفر نیز اضافه شد که ۲ سال باید منتظر می ماندند درحالیکه با حمایت دولت و مجلس اکنون به روز رسانی شده است.

این مسوول ادامه‌ داد: در زمان حاضر مستمری گروه‌های هدف در بیستم هر ماه واریز می شود و این در حالی است که میزان مبالغ سال گذشته با ۴۷ درصد افزایش یافت و شهریور امسال هم با ۴۰ درصد افزایش اعمال می شود.

کرم زاده به موضوع به روز رسانی ساختار بهزیستی اشاره کرد و افزود: آخرین به روز رسانی ساختار بهزیستی در سال ۹۱ انجام‌ گرفت که طبق برنامه ریزی ها و با افزودن بخش هایی به روز رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه فناوری و زیرساخت فناوری اختصاص داده شده است، اظهارداشت: برای اولین بار ردیف جداگانه ای برای اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور اختصاص یافت که از این محل ناوگان جدیدی به این سیستم اضافه خواهد شد.

گفتنی است با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی کشور «روح اله خدابنده لو» به عنوان سرپرست بهزیستی استان زنجان معرفی شد.

کد خبر 89589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =