تماس ماهانه ۲۵ هزار نفر با خط ملی اعتیاد

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه خط ملی اعتیاد این امکان را دارد که علاوه بر راهنمایی های مربوط به پیشگیری و درمان، در صورت لزوم ارجاع بیمار به مراکز معتبر را انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، ماریت قازاریان در گفت و گو با ایرنا افزود: این زنان در تماس با خط ملی اعتیاد، راهنمایی های لازم را دریافت می کنند و از ابتدای امسال تاکنون، به طور میانگین ماهانه حدود ۲۵ هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند.

وی یادآوری کرد: شماره ۰۹۶۲۸، خطی برای راهنمایی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد است و اگر کسی نیاز به درمان یا سئوالاتی درباره انواع درمان داشته باشند یا حتی اگر بخواهد به مراکز درمانی مراجعه کند، نشانی کلینیک یا مراکز درمان اعتیاد که مجوز معتبر داشته باشد را به آنها می‌دهیم.

اکنون تماس گیرندگان درباره گل و شیشه بیشترین سئوالات را می پرسند وی درباره افرادی که با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، اضافه کرد: ممکن است کسی در خانواده فرد معتاد داشته باشد و بپرسد که چطور می توانم او را برای درمان راضی کنم و خط ملی اعتیاد از این دست راهنمایی ها ارائه می‌دهد.

راهنمایی ها فقط مختص معتادان نیست

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: سامانه خط ملی اعتیاد این امکان را دارد که علاوه بر راهنمایی های مربوط به پیشگیری و درمان، در صورت لزوم ارجاع بیمار به مراکز معتبر را انجام می دهد و در این زمینه بانک اطلاعات مراکز درمان سراسر کشور را داریم که در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود.

قازاریان اظهار کرد: افرادی که با خط ملی اعتیاد تماس می گیرند، فقط افراد معتاد نیستند بلکه ممکن است افرادی دیگر، سئوالی راجع به مواد مخدر داشته باشند یا کودکی دارند که مدرسه می رود و در زمینه امور پیشگیرانه نیازمند راهنمایی باشند که عمدتا مادران و همسران به دلیل نگرانی و دغدغه هایی که دارند، بیشترین تماس‌گیرندگان با سامانه یاد شده، هستند.

گل و شیشه در صدر سئوالات راجع به مواد

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: اکنون تماس گیرندگان درباره مواد مخدر صنعتی از قبیل گل و شیشه بیشترین سئوالات را می پرسند. البته در مورد مواد دیگر هم سئوالاتی دارند و بیشترین تماس‌های ما مربوط به افرادی است که می‌پرسند چطور معتاد را راضی کنیم که برای درمان اقدام کند.

قازاریان افزود: یکی از سئوالاتی که برخی از تماس گیرندگان در سامانه خط ملی اعتیاد می پرسند، این است که چطور می توان معتاد را دستگیر کنیم و او را از فضای محل یا منزل دور کنیم اما باید گفت که ما چنین خدمتی نداریم و صرفا کار راهنمایی افراد را انجام می دهیم، در عین حال یکی از پرتکرارترین سئوالات مطرح شده در همین خصوص است.

وی ادامه داد: تماس گیرندگان درباره مراکز درمان معتبر درمانی هم سئوال می پرسند که این مورد هم دارای فراوانی چشمگیری است.

به گفته وی، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۲۰ پاسخگوی مردم است.

کد خبر 89120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =