افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات وسایل کمک توانبخشی

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی ۵ ماه سالجاری با افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات مربوطه با ابلاغ اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی در زمینه تهیه ویلچر و دیگر وسایل جسمی حرکتی در استان‌های کم برخوردار اقدام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، رامین رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین معاونت توانبخشی با ابلاغ ۷۵ میلیارد تومانی جهت تهیه سمعک مورد نیاز افراد دارای اختلات شنوایی و همچنین توزیع ۱۰۰۰ سمعک اهدایی توسط سایر نهادها در استانهای کم برخوردار توانسته است به نیازهای ضروری افراد تحت پوشش به وسایل کمک توانبخشی پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت بهینه منابع مالی، وسایل کمک توانبخشی اعم از سمعک، ویلچر، عصا، واکر، تشک مواج، وسایل بینایی و تخت بین ۱۲۱ هزار نفر طی سال گذشته توزیع شد.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در راستای پاسخگویی به نیازهای تجهیزات کمک توانبخشی افراد دارای کم توان با جذب حداکثری اعتبارات موفق شد به بخش عمده ای از نیازهای افراد معلول پاسخ دهد و به همین منظور در طی سال ۱۴۰۱ با مدیریت بهینه منابع مالی به ۱۲۱ هزار نفر وسایل کمک توانبخشی اعم از سمعک، ویلچر، عصا، واکر، تشک مواج، وسایل بینایی، تخت و غیره ارائه کرد.

وی، تامین اعتبار مورد نیاز تمام افراد نیازمند به وسایل بهداشتی را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۴۳ هزار نفر تحت پوشش پرداخت کمک هزینه بهداشتی قرار گرفتند.

رضایی با بیان اینکه مبلغ پرداختی به این افراد از ۳۰۰ هزار تومان به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است، افزود: انتظار می رود با اختصاص منابع اعتباری پیش بینی شده در نیمه دوم سال جاری به دیگر نیازها گروه‌های تحت پوشش از جمله افراد دچار اختلالات بینایی و افراد نیازمند ارتز و پروتز و همچنین خدمات توانپزشکی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیز پاسخ داده شود.

وی یادآور شد: از دیگر موارد قابل ذکر تامین اعتبار لازم برای آموزش و اعزام مترجمین زبان اشاره ایرانی در ادامه اقدامات سال گذشته است که به زودی به همه استانها اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 88101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =