نودمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد

نودمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور اعضای این کمیته صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛در ابتدای جلسه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبلی ارائه شد و بر همین اساس تنظیم و ارائه طرح پیشنهادی برای ارائه آموزش های پیشگیری و درمان اعتیاد به سربازان و برگزاری دوره های آموزشی  در مراکز رزم مقدماتی از مصوبات جلسه برای پیگیری در جلسه آینده بود.

همچنین مدل اجرایی طرح پیشگیری از اعتیاد محله محور بر اساس ارائه گزارشی از تاریخچه و اجرای این طرح توسط سازمان بهزیستی؛در این جلسه تصویب شد.

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان بهزیستی و قرار گرفتن حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در زیرمجموعه معاونت سلامت اجتماعی اظهار امیدواری کرد که این تغییرات روند مناسبی در پیشگیری،صیانت،بهبود و بازتوانی افراد در عرصه اعتیاد  دااشته باشد و بتوانیم گام های مثبت متناسب با وضعیت جامعه هدف داشته باشیم.

وی  گفت: با توجه به طولانی بودن دوره خدمت زیر پرچم،برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت از نظر ما تأثیرگذار نیست و نیازمند طراحی دوره مدون پیشگیری برای آموزش سربازان هستمی.همچنین با توجه به سیاست های سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری،برای آموزش کادر پزشکان و یا افراد معرفی شده توسط کارگروه ها،اعلام آمادگی می کنیم.

موسوی در خصوص طرح های اجتماع محور نیز بر شناخت فرهنگ اجتماع توسط تسهیلگران تاکید کرد و گفت:باورهای مرتبط با اعتیاد در هر اجتماع و قومیتی متفاوت است و تسهیلگران باید با شناخت این باورها،باور درست را آموزش دهد و نیازمند این است که تسهیلگر مطالعه اولیه ای از فرهنگ اجتماعی که به آن وارد می شود،داشته باشد.

وی همچنین بر استفاده از مشارکت مردم در طرح های اجتماع محور،هم افزایی بیش از پیش دستگاه ها و نهادها،آموزش مداوم و صحیح تسهیلگران و مستند سازی دقیق و قابل استفاده از نتایج به دست آمده تأکید کرد.

کد خبر 87745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =