جلسه ارزیابی و بررسی برنامه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب  برگزار شد

جلسه نظارت؛بازرسی و ارزیابی برنامه های عفاف و حجاب سازمان بهزیستی باحضور رئیس ،معاونین، مدیران کل و اعضای ستاد اجرایی هماهنگی و ترویج عفاف و حجاب سازمان بهزیستی کشور و بازرسین معرفی شده از سوی وزارت کشور،برگزارشد. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در این نشست که در راستای بخشنامه وزیر کشور و جانشین رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور به منظور نظارت، بازرسی و ارزیابی از وضعیت دستگاه های اجرائی در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب  و جلوگیری از ظهور و بروز مظاهر بدحجابی و بدپوششی مغایر با عفت عمومی توسط بازرسی ستاد مرکزی عفاف و حجاب وزارت کشور برگزار شد؛برنامه های سازمان حول دو محور اساسی برنامه های گسترش عفاف و حجاب در مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی شامل تکالیف اختصاصی دستگاه های اجرایی و برنامه های درون سازمانی ترویج عفاف و حجاب ویژه کارکنان ، خانواده های آنان و مراجعین به ادارات ، ابلاغی وزارت کشور شامل همه دستگاه های اجرایی ؛ ارزیابی و بررسی شد.

در این جلسه حجت الاسلام وکیل پور جانشین ریاست سازمان در ستاد هماهنگی و راهبری اجرای عفاف و حجاب سازمان بر اهمیت توجه ویژه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در میان کارکنان و به خصوص گروه های مختلف جامعه هدف اشاره و پیگیری این امر را از اولویت های اساسی سازمان دانست.

وی با اشاره به تعیین ۷ تکلیف اختصاصی برای سازمان در جهت گسترش عفاف و حجاب در مصوبه های ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه گزارش  اقدامات فرهنگی انجام شده نیز پرداخت. در ادامه اعضای جلسه گزارش اقدامات حوزه های خود را به بازرسین ارائه کردند.

در پایان جلسه رئیس سازمان نیز بر ضرورت توجه خاص و ویژه به امر حجاب و عفاف در بین کارکنان و جامعه هدف تاکید کرد و این امر را یک تکلیف شرعی و عقلی برای حفظ سلامت جامعه دانست.

کد خبر 87666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد