تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی کشور به دستگاه‌های بی‌سیم

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی کشور به دستگاه‌های بی‌سیم خبر داد.

«آرزو فاتحی» مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اورژانس اجتماعی گفت: برنامه اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در دسترس قرار دادن اورژانسی خدمات تخصصی اجتماعی روانی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی که در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند خدمات ارائه می‌دهد. در سطح کشور مراکز اورژانس اجتماعی خدمات تخصصی به موقع و در دسترس را برای گروه‌های هدف که شامل کودکان آزاردیده، همسران آزار دیده، سالمندان آزاردیده، معلولان آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند و یا اقدام به خودکشی کرده اند، دختران و پسران فراری از منزل، دختران و زنان در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، کودکان خیابانی، افرادی مبتلا به نارضایتی جنسیتی یا ملال جنسیتی در معرض آسیب در تمامی گروه‌های سنی و به صورت شبانه روزی و رایگان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به مراکز مداخله در بحران ادامه داد: مرکز مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی تحت عنوان مرکز اورژانس اجتماعی خدمات ارائه می‌کنند، خدمات تخصصی در این مرکز به صورت سرپایی و یا در صورت نیاز نگهداری موقت برای بانوان و دختران با تیم تخصصی مددکار اجتماعی، روانشناس، روانپزشک، مشاور حقوقی ارائه می‌شود. همچنین خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز یک خط تلفن سه رقمی است که به صورت ۲۴ساعته به افرادی که در معرض بحران و آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند، خدمات تخصصی به صورت تلفنی ارائه می‌کند. این خط در ۳۱ مرکز استان به صورت منسجم ارائه می‌شود.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی تیم تخصصی مستقر در خودروها و ناوگان سیار اورژانس اجتماعی هستند که از مددکار و روانشناس به صورت متناوب و موقت با ۲۹۷ خودروی دولتی مناسب‌سازی شده و ۱۲۹ خودروی سواری با استقرار در نقاط پرتراکم جمعیتی و آسیب‌زا خدمات اورژانسی ارائه می‌دهند و به محض اعلام گزارش از سوی خط ۱۲۳ این تیم سیار به محل اعزام و خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

فاتحی با اشاره به پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز گفت: پایگاه خدمات اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌ها و مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌خیز نسبت به توانمندسازی ساکنان این محلات با روش مددکاری جامعه‌ای و خدمات اجتماع محور با مشارکت ساکنان این محلات در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره واگذاری بیسیم به اورژانس اجتماعی تصریح کرد: برای تسریع در کار و تسهیل در اجرایی شدن روند ارائه خدمات و باتوجه به ماهیت ارتباطات و تماس‌هایی که با اورژانس اجتماعی گرفته می‌شود باید از یک فضای امن برخوردار باشیم. همچنین باتوجه به نیاز عدم وابستگی به زیرساخت شبکه‌های دیگر و اهمیت حفظ ارتباط در زمان بحران وعدم وجود شبکه‌های عمومی و ایجاد تماس فرد به فرد و یا گروهی ضروریست تا نیروهای اورژانس اجتماعی از بیسیم استفاده کنند.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین با توجه به مکالمه کوتاه در دفعات زیاد عدم نیاز به اخذ مجوز و تخصیص فرکانس از سازمان تنظیم مقررات رادیویی، صرفه جویی حداکثری در هزینه طراحی و نگهداری شبکه، مدیریت یکپارچه شبکه و میزان پوشش دهی بر اساس پوشش شبکه‌های موبایلی در سراسر کشور و در برخی موارد به صورت بین المللی، افزایش کارآیی با دستگاه‌های چند منظوره، اثربخشی نسبت به بستر آنالوگ، عدم وابستگی به یک برند در شبکه، حفظ ارتباط و شرایط بحرانی با راه حل‌های مختلف با هدف سرویس تصویری PTT باید شرایطی ایجاد شود تا ارتباط بهتری با رابطین و مددکاران داشته باشیم. همچنین اشتراک‌گذاری تصویر زنده برای همه کاربران، ردیابی و کنترل موقعیت کاربر در لحظه، ارسال پیام ضروری SOS، ارسال پیام هشدار توسط مدیریت کانال یا اتاق کنترل در لحظه، همچنین پشتیبانی ضبط صدا و تصویر در سرور و دستگاه کاربر PTT، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی مواردی بود که ما را ملزم کرد تا از بیسیم استفاده کنیم.

فاتحی درباره اجرای این طرح گفت: این کار به صورت پایلوت در استان تهران، شامل شمیرانات، ری و تهران این کار انجام شد و ۴۱ دستگاه در سال گذشته تحویل داده شد و با موفقیت این طرح اجرا شد. همچنین در تیرماه سال جاری نیز ۲۸۳ بیسیم به ۳۱ مرکز اورژانس اجتماعی و ۳۱ مرکز خط تلفن ۱۲۳ تحویل داده شده است در همین راستا نیز آموزش‌های لازم در این خصوص نیز به کارشناسان مربوطه جهت تحویل این دستگاه‌های بیسیم ارائه شده و این بیسیم در سراسر کشور توزیع و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 86221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =