آئین افتتاح گروه های همیار زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور/ خیرین حوزه اجتماعی بازوان توانمند برای سازمان بهزیستی کشور هستند

نشست علمی- تخصصی و رائه تجربیات موفق در حوزه توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار و آئین افتتاح مجازی گروه های همیار بانوان سرپرست خانوار در سراسر کشور برگزار شد.

"مهری سادات موسوی" معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی، در آیین افتتاح مجازی گروه های همیار بانوان سرپرست خانوار در سراسر کشور، با تاکید بر اینکه توانمندی سازی زنان با رفاه و توسعه جوامع ارتباط تنگاتنگی دارد، اظهار کرد: زنان به عنوان سرمایه های فعال انسانی هر جامعه، نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی جوامع، بر عهده دارند.

وی افزود: در حال حاضر، ارتقای زنان به عنوان یکی از مهم ترین عوامل شتاب بخشیدن فرایند توسعه همه جانبه یک جامعه شناخته می شود. به همین منظور برنامه گروه های همیار زنان سرپرست خانوار از سال ۱۳۷۹ در جهت اجرای اصول ۲۱، ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رویکرد، ارتقاء کیفیت زندگی ، ظرفیت سازی، ارتقاء خودباوری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه هدف و همچنین تغییر رویکرد حمایتی به توانمندسازی، طراحی و به مورد اجرا گذاشته شد.

"مهری سادات موسوی" معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، عضویت زنان در این گروه ها را موجب جلوگیری از طولانی شدن چرخه حمایت های سازمان بهزیستی دانست و گفت: کاهش وابستگی آنان به این حمایت ها، افزایش خوداتکایی اقتصادی، روانی، اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقاء سطح آموزش و مهارتها در آنها شده است.

موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده در طول سال های اجرای این برنامه،گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد  ۱۴۵۰ گروه همیار زنان سرپرست خانوار با عضویت معادل ۶۰۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در قالب مشاغل مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی در استان های مختلف کشور ایران تشکیل  شده است که این موضوع، بخشی  از مشکلات فعلی زنان سرپرست خانوار را در زمینه توانمند سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مرتفع نموده است.

وی با اشاره به شواهد و قرائن موجود و پژوهش های متعدد انجام شده توسط پژوهشگران درون و برون سازمانی در خصوص سنجش اثر بخشی اجرای این طرح، گفت: برنامه گروه های همیار زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از مهم ترین و کاربردی ترین برنامه های سازمان بهزیستی  در جهت توانمند سازی و خروج موفق خدمت گیرندگان، نتایج بسیار مطلوبی بدنبال داشته است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: این برنامه توانسته در طول مدت اجرا به دستاورد ها و موفقیت های خوبی دست یابد، نمونه های مشابه آن با جمعیت هدفی متفاوت در سایر بخش های سازمان بهزیستی  نیز به مورد اجرا گذاشته شده است .

"مهری سادات موسوی" معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در پایان با تمزکز بر ایده های خلاقانه در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، یادآور شد: با اعتباری که سازمان دارد قادر به پوشش صد در صدی این تعداد از بانوان  عزیز نیستیم، لذا با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور نیازمند بازوان توانمند خیرین و شرکای اجتماعی هستیم.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور "معصومه فلاحیان" معاون بررسی‌های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، "ساوالان پور" معاون فرهنگی اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، "لاله فرهنگ متین" معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، "محمدصادق بیجندی" عضو هیآت علمی دانشگاه علم و فرهنگ و مشاور طرح های اشتغال و کار آفرینی جهاد دانشگاهی،"خانی" کارشناس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران و کارشناسان ستادی و استانی به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان ستادی بهزیستی کشور برگزار شد.

کد خبر 85400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =