همه افراد پشت نوبت حق پرستاری در دهک یک تحت پوشش قرار می گیرند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۹۳ درصد از معلولان شدید و خیلی شدید در میان خانواده‌ها زندگی می‌کنند و تا ماه آینده تمام دهک‌های یک پشت نوبت حق پرستاری را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خطرناک بودن پدیده سالمندی در ایران، اظهار کرد: تا سال ۲۰۳۰، حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور ما سالمند خواهند بود و متأسفانه این همان انفجار سالمندی است که می‌طلبد تا برنامه‌ریزی درستی را طراحی کنیم.

وی افزود: براساس آخرین آمارها، ۲۹۹ مرکز نگهداری از سالمندان در کشور داریم که ۱۵ هزار سالمند در آن‌ها نگهداری می‌شوند. همین تعداد نیز مرکز روزانه داریم که این طیف از جامعه به طور روزانه در آن‌ها رفت و آمد دارند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما در سازمان بهزیستی به دنبال داشتن مرکز تجمیعی سالمندان نیستیم، عنوان کرد: معتقدیم باید به سمت نگهداری سالمندان در خانه‌ها حرکت و یارانه‌ای که به مراکز شبانه و روزانه تحت پوشش این سازمان پرداخت می‌کنیم را به خانواده‌ها اهدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آمار خانه‌های سالمندی، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۹۱ خانه سالمندی داریم که موضوع سالمندان را پیگیری می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: ما در تلاشیم تا سالمندان نیازمند به خدمت در کنار خانواده‌های خود باشند و در داخل همان فضای خانواده از آن‌ها نگهداری شوند و یارانه مراکز را به خانه‌ها بدهیم.

وی یادآور شد: این فرآیند مستلزم ایجاد آیین‌نامه‌های خاص و برنامه‌ریزی برای دریافت بودجه است، پیشنهادات خود را به صورت لایحه به هیأت دولت ارسال می‌کنیم و پس از آن در مجلس مصوب خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: یکی از موضوعات پیگیری شده این است که ما دستور العمل‌ها را بازبینی می‌کنیم، از این رو معلولانی که شدید و خیلی شدید که ۹۳درصد از آن‌ها در میان خانواده زندگی می‌کنند برنامه‌ریزی می‌کنیم و یکی از آن برنامه‌ها آن پرداخت حق پرستاری خانواده محور است.

وی یادآور شد: تا ماه آینده تمام دهک‌های ۱ پشت نوبت حق پرستاری را انشالله تحت پوشش قرار خواهیم داد.

کد خبر 85253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =