نشست صمیمانه نخبگان نوجوان و جوان دارای معلولیت با معاون و مدیران حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور

در چهارمین روز از هفته بهزیستی؛نخستین نشست صمیمانه نخبگان نوجوان و جوان دارای معلولیت در عرصه های مختلف فرهنگی،ورزشی،تحصیلی،کارآفرینی و ... از سراسر کشور، با حضور معاون و مدیران امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و همچنین حضور مجازی مدیران کل استانی و نخبگان دارای معلولیت از هر استان،صبح امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت:افراد نخبه از استعداد ذاتی و خدا دادی برخوردار هستند و در بعد دوم تلاش های فرد و فرصت هایی که برای او در نظر می گیرند،او را به هدف می رساند اما نخبه ای که دارای معلولیت است،بعد سومی دارد که به این صورت تعریف می شود: فردی که خدا به او استعداد داده اما در محیط ناهموار و بدون بهره مندی از فرصتهای برابر با دیگران،قدم می گذارد و با تلاش به هدفش می رسد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این نشست گفت: هدف اول ما از برگزاری این برنامه آشنایی با شما عزیزان است و هدف دوم این است که جلسات به عنوان حلقه واسط بین افرادی که دارای محدودیت  هستند با دولت ها به عنوان سیاست گذاران  و تصمیم سازان عمل کند.

عباسی افزود: از این فرصت استقبال می کنیم تا بتوانیم مطالبات ،چالش ها و موضوعات مربوط به افراد دارای معلولیت را تجمیع،تحلیل و احصا کنیم و در اختیار سیاستمداران قرار دهیم .

وی برای برگزاری جلساتی از این دست قول مساعد داد و افزود: قول می دهیم که این نشست ها درآینده  ادامه پیدا کند و محورهای تخصصی گفتگو بر اساس مطالبات شما عزیزان مشخص شود.همچنین تمامی درخواست های شما در دفاتر مختلف حوزه توانبخشی،در حد توان پیگیری و اجرا خواهد شد و بازخورد این جلسات نیز در نشست های بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است در این جلسه نخبگان دارای معلولیت به بیان مشکلات و چالش های حوزه فعالیت خود، درخواست حمایت های مادی و معنوی از سوی سازمان بهزیستی و ارائه راهکار و پیشنهاد برای رفع این مشکلات پرداختند.

کد خبر 85075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =