ارائه خدمات مشاوره در زمینه فرزندخواندگی در ۳۰۰ مرکز بهزیستی

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: این سازمان علاوه بر مشاوره‌های گوناگون در زمینه خانواده، مشاوره‌های مربوط به فرزندخواندگی را نیز ارائه می‌دهد و اکنون ۳۰۰ مرکز مشاوره در سطح کشور به ارائه این خدمات می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛معصومه توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره فرزندخواندگی با اهداف ارزیابی وضعیت سلامت روان خانواده‌های متقاضی، آمادگی خانواده‌ها ، ارائه خدمات آموزشی به خانواده‌های متقاضی و شناسایی خطر فاکتورهای مهم به منظور کاهش شکست و افزایش موفقیت در فرزندپذیری انجام می‌شود.

وی، هماهنگی کودک با خانواده های فرزندپذیر، انتخاب بهترین خانواده برای کودکان تحت سرپرستی سازمان و پیشگیری از شکست پذیری فرزندپذیری را از دیگر اهداف ارائه مشاوره خدمات فرزندخواندگی برشمرد.

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اولین دوره آموزشی برای روان شناسان و مشاوران حوزه پیشگیری با هدف آشنایی مشاوران و روان شناسان با روند فرزندپذیری در سال ۱۳۸۶ به عنوان کار مشترک دفتر امور کودکان و دفتر مشاوره و امور روان شناختی سازمان بهزیستی برگزار شد.

توکلی اضافه کرد: در ادامه کار در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۰۰ مشاور در کل کشور آموزشهای لازم را دیدند و در حال حاضر ۳۰۰ مرکز مشاوره در سطح کشور به ارائه این خدمات می پردازند.

ارائه خدمات مشاوره حضوری ازدواج به بیش از ۹۲ هزار نفر در سال گذشته

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته به ۹۲ هزار و ۳۱۳ نفر خدمات مشاوره حضوری ازدواج و به ۲۸۴ هزار و ۲۰۳ نفر خدمات مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ ارائه شد.

مشاوره ازدواج و خانواده درمانی شامل تشخیص و درمان مشکلات ارتباطی، مشکلات و اختلالات روانی و اجتماعی در زمینه فردی، زناشویی، ازدواج و خانواده است که مستلزم کاربرد حرفه‌ای نظریه‌های روان درمانی و سیستم‌های خانواده و فنون در آن این زمینه است.

وی تاکیدکرد: در مشاوره ازدواج و خانواده، واحد درمانی صرفا یک فرد نیست -حتی اگر صرفا یک نفر مراجعه کند- بلکه مجموعه روابطی است که فرد درآن قرار دارد. همچنین مشاوره ازدواج و خانواده درمانی شامل فرایندهای ارجاع و همکاری با سایر متخصصان زمینه های مورد نیاز است.

معاون مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف از تاسیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ازدواج و خانواده پیشگیری از بروز یا تشدید اختلافات زناشویی، رشد و بهزیستی زوجین از طریق آموزش، مشاوره و درمان و سایر خدمات تخصصی مرتبط با حوزه ازدواج و روان درمانی خانواده است.

توکلی افزود: رویکرد معاونت مشاوره و امور روانشناختی در سال جاری، ارتقای کیفی خدمات مراکز مشاوره از طریق ارائه آموزشهای تخصصی به مشاوران و روان شناسان شاغل در مراکز مشاوره، افزایش ضریب نفوذ خدمات مراکز مشاوره در سطح کشور، افزایش ارتباطات برون سازمانی جهت ساماندهی خدمات مشاوره و روانشناختی در سطح کشور، پایش مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی و تدوین شاخصهای ارزیابی صاحبان امتیاز و مسئولین فنی مراکز مشاوره و روانشناختی است.

کد خبر 83345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =