استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش در اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که در اجرای مرحله دوم کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد از ظرفیت آموزش‌وپرورش استفاده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، فرهاد اقطار در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: «از سال گذشته طرحی را تحت عنوان کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در دستور کار قرار دادیم که مرحله اول آن اسفند سال گذشته با شعار «والد آگاه، کودک ایمن» انجام شد و هدف از اجرای آن نیز آگاه‌سازی والدین بود تا بتوانند از کودکان خود در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند.»

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: «برای اینکه یک فرهنگ در جامعه جا بیفتد، مستلزم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم جامعه است که این آگاه‌سازی باید سلسله‌وار باشد تا تبدیل به فرهنگ شود. بنابراین مرحله اول کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد نیز صرفا به‌دلیل ایجاد حساسیت در والدین و آگاه‌سازی آنان اجرا شد که اثربخشی داشت.»

انتقال دانش پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها برای آموزش کودکان

به گفته اقطار، با اجرای این طرح و انتقال مفاهیم تولید شده، دانش پیشگیری از اعتیاد به خانواده‌ها منتقل می‌شود تا از طریق خانواده‌ها به کودکان نیز آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: «در مرحله اول کارزار رسانه‌ای هنگامی که پوسترهای طرح در سطح پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و نهادهای اجرایی از جمله ادارات آموزش‌وپرورش توزیع شد، سوالاتی برای افراد مطرح شد که از طریق خط ملی اعتیاد به همه این سوالات پاسخ داده شد. بنابراین قرار نیست اقدامات فقط منجر به کاهش آسیب شود بلکه آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت قدم اولیه و مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.»

اقطار درباره اجرای مرحله دوم طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد نیز گفت: «این آمادگی وجود دارد که در اجرای مرحله دوم طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد از ظرفیت آموزش‌وپرورش استفاده شود. منتظر هستیم نتایج فراخوان اعلام شود تا دومین مرحله از طرح نیز آغاز شود.»

کد خبر 83230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =