برگزاری نخستین رویداد سه روزه «میم مثل مربی»

نخستین رویداد سه روزه «میم مثل مربی» ویژه تربیت مربیان تراز مراکز شبه‌خانواده با مشارکت دفتر امور کودکان و نوجوانان، اداره کل امور فرهنگی و اداره کل بهزیستی استان تهران در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ شرکت‌کنندگان این دوره با ابعاد گوناگون ساحت‌های تربیتی و رشد کودک آشنا شدند و برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای کودک تحت مراقبت در مراکز شبه‌خانواده را مرور کردند.
 حجت‌الاسلام «محمدتقی وکیل‌پور» مشاور رئیس و مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور جنبه ارتباطی کودکان با خالق و ظرائف برقراری این ارتباط و «محسن صیاد» رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور به ابعاد جدید نحوه برقراری ارتباط مربیان و مؤسسات با سایر گروه‌های مردمی پرداختند. 
«حسین حق‌پناه» مؤسس سامانه کدومو در کارگاهی به بیان دغدغه‌های خانواده‌های امروزی درباره تربیت فرزندان به ویژه در عرصه انتخاب محتوائی مناسب در زمینه فضای مجازی از قبیل فیلم، سریال، بازی رایانه‌ای و ... پرداخت و بر لزوم آمادگی همه‌جانبه والدین و مربیان در مواجهه با فناوری، تأکید کرد.
 «شهیدزاده» مدرس مدرسه قرآن و عترت دانشگاه تهران در کارگاه «راه روشن» به بررسی ابعاد رشدی کودک پرداخت.
روز دوم این رویداد شرکت‌کنندگان در قالب ۵ گروه تقسیم‌بندی شدند تا با کمک هم برنامه یک هفته متفاوت یک خانه نگهداری را طرح‌ریزی کنند و در ادامه فیلم مستند «خط باریک قرمز» به نمایش درآمد.
در روز سوم این رویداد گروهها برنامه های طراحی شده خود را برای هیئت داوران «مهری سادات موسوی» معاون امور اجتماعی، حجت‌الاسلام «محمدتقی وکیل‌پور» مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور و «فاطمه ارزانیان» معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ارائه کردند.
نقطه عطف رویداد سه روزه «میم مثل مربی» حضور خدام حامل پرچم حرم ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در برنامه بود که فضای معنوی ویژه‌ای را برای مربیان شرکت‌کننده در دوره فراهم کرد . 
در پایان پرچم حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) در بخش‌های مختلف شیرخوارگاه آمنه به گردش درآمد.
برگزیدگان این رویداد پس از جمع‌بندی هیئت داوران معرفی می شوند.

کد خبر 81291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =