دومین دوره آموزشی خانواده درمانگری معنوی برگزار می شود

معاونت مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در راستای ارتقای کیفیت خدمات روانشناختی و مشاوره ای و با استراتژی توجه به سلامت در همه ابعاد و اهمیت بعد معنوی در دستیابی به سلامت روانی ؛دوره های آموزشی خانواده درمانگری سیستمی معنوی را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛این برنامه در قالب دو دوره آموزشی منطقه ای و با حضور روانشناسان و مشاوران حوزه خانواده ( مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری و تلفنی دولتی) و با مشارکت ادارت کل بهزیستی استان های آذربایجان غربی و خراسان رضوی برنامه ریزی شده است.

اولین دوره آموزشی در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور روانشناسان و مشاوران ۱۵ استان؛ در ارومیه برگزار شده است و دومین دوره نیز برای روانشناسان و مشاوران ۱۶ استان دیگر در روزهای ۶ و ۷ خرداد ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

خانواده‌درمانگری سیستمی معنوی الگویی کاربردی است که بر اساس  مبانی روانشناختی و منابع دینی برای کمک به خانواده‌های در معرض آسیب تدوین شده است  و منظور از معنویت، تنظیم تعاملات خانواده بین مبدأ و معاد یا یک نیت و هدف واقعی ‌است. این مداخلات در هشت مرحله به درمانگری  خانواده  با یک رویکرد چندبعدی معنوی ( البته خداسو) می پردازد.

کد خبر 80491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =