یارانه بیماران روانی بدون هویت باید برقرار شود

استاندار تهران گفت: بیمارستان رازی باید با تأییدیه استانداری آمار بیماران روانی مجهول الهویه را برای دریافت یارانه به سازمان هدفمندی ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم بازدید از بیمارستان روانپزشکی رازی در شهرستان ری، اظهار داشت: اغلب شاخص های درمانی کشور از جمله وضعیت بیمارستان روانی با میزان استاندارد آن تفاوت دارد و کمبود در تمامی زوایا احساس می‌شود. 

وی با بیان اینکه در سطح استان وضعیت بیمارستان‌های روانی نامساعد است، افزود: پرسنل فعال این بیمارستان نیز مطالباتی دارند که مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات این قشر زحمتکش باید اقدامی ریشه‌ای و ماندگار انجام دهد.

استاندار تهران با بیان اینکه آمار بیماری‌های روحی و روانی در کشور افزایش یافته است، گفت: همه ساله بر تعداد این بیماران افزوده می شود که تمامی ارکان باید در رفع مشکلات این بیماران بکوشند و فرمانداری و استانداری نیز بخشی از اقدامات را انجام می‌دهند. 

محسنی بندپی ادامه داد: این بیمارستان ابتدا در اختیار سازمان بهزیستی کشور بود و سپس به وزرات بهداشت واگذار شد و اکنون نیز اگر تعدادی از این بیماران به بهزیستی منتقل شوند، کمکی در جهت بهبود عملکرد مدیران این مجتمع خواهد بود.  

وی با بیان اینکه وضعیت بیماران روانی در شرایط خوبی قرار ندارد، گفت: برای معتادین متجاهر نیز سرانه‌ای در نظر گرفته شده اما برای بیماران روانی که بدون هویت هستند سرانه‌ای در نظر گرفته نشده است و بایستی طی مذاکراتی با قوه قضائیه برای این بیماران سرانه‌ای در نظر گرفته شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه سازمان هدفمندی یارانه ماهانه برای تمامی آحاد جامعه یارانه‌ای پرداخت می کند، تاکید کرد: بیمارستان با ارائه آمار افراد مجهول الهویه تحت پوشش خود با تأیید استانداری یارانه افراد را برقرار کند. 

کد خبر 7501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =