عملیات‌های اورژانس اجتماعی با «بی‌سیم‌» رصد می‌شوند

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی طرح بیسیم اورژانس اجتماعی به صورت پایلوت در استان تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «محمدرضا حیدرهایی» سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در دهه فجر به صورت رسمی از بی‌سیم‌های اورژانس اجتماعی رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: بیسیم‌هایی با چند قابلیت همچون ضبط صدا و ضبط تصویر در حوزه اورژانس اجتماعی وجود دارد که قرار است در عملیات‌ها مورد استفاده قرار گیرد. کارکرد این بیسیم‌ها به گونه‌ای است که اگر فرد مداخله‌گر در عملیات نیاز فوری به کمک همکاران خود داشته باشد، می‌تواند از طریق SOS تعبیه شده در بیسیم نیاز خود را اعلام کند.

وی با بیان اینکه هر تیم عملیات اورژانس اجتماعی دارای یک بیسیم است، گفت: علاوه بر تیم‌های اورژانس اجتماعی، سوپروایزر که در خط اورژانس اجتماعی استان فعالیت و عملیات را هدایت می‌کند و همچنین راننده خودرو نیز دارای بیسیم هستند. از سوی دیگر نیز معاونت اجتماعی اورژانس اجتماعی کشور و مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز به عنوان کاربران اصلی می‌توانند با استفاده از این بیسیم می‌توانند تمام مکالمات و جریان عملیات در کشور را رصد کنند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درخصوص مزایای استفاده از این بیسیم‌ها حین عملیات اورژانس اجتماعی توضیح داد: علاوه بر رصد و ضبط عملیات توسط کاربران اصلی و سوپروایزر استانی، باتوجه به اینکه سوپروایزرها از نظر سنوات خدمتی تجربیاتی بیشتری دارند و آموزش‌های بیشتری در این زمینه دیده‌اند، آنها می‌توانند در مواردی خاص به ویژه مسائل مربوط به خودکشی به مسئله ورود و تیم را هدایت کنند و یا در موارد ویژه‌تر تیم به سورپروایزر کشوری وصل شود.

حیدرهایی با اشاره به اینکه در هفته جاری طرح بیسیم اورژانس اجتماعی به صورت پایلوت در استان تهران راه‌اندازی خواهد شد، اعلام کرد که در دهه فجر از بیسیم‌های اورژانس اجتماعی به طور رسمی در سطح کشور رونمایی خواهد شد.

کد خبر 72313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =