همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور برگزار شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه عناصر موجود در نظام تصمیم‌گیرنده کشور باید مادام در حال تفکر باشند، گفت: همکاران استانی که در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی طرح بدیع ارائه و راهبری کنند از حق ماموریت افتخاری برخوردار خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور با حضور «علیرضا عسگریان» دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در ستاد مرکزی برگزار شد.

انجلاسی: احصاء خلاءها و بازنگری ماموریت‌ها برای ارائه خدمات هدفمند 

ابتدای این نشست «علیرضا انجلاسی» مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به احصاء خلاءها و چالش‌ها و بازنگری ماموریت‌ها و اقدامات برای ارائه خدمات هدفمند به جامعه هدف، عنوان کرد: امیدواریم در اختتامیه همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور با بهره‌مندی از بارش افکار چراغ راهی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به خدمت‌گیران تحت پوشش ایجاد شود.

ربوبی: از بازنگری پیش‌نویس شیوه‌نامه مراکز مثبت زندگی تا رونمایی از پنجره واحد خدمات بهزیستی 

«علی ربوبی» دبیر همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور با اشاره به ۲۰ محور مطروحه در این همایش، یادآور شد: پیش‌نویس شیوه‌نامه مراکز مثبت زندگی در راستای رتبه‌بندی بازنگری شد و به زودی برای عملیاتی و اجرایی شدن ابلاغ خواهد شد؛ شیوه‌نامه جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در آینده‌ای نزدیک در دستور کار مراکز مثبت زندگی قرار خواهد گرفت تا به صورت سیستماتیک و هدفمند به عنوان عامل جذب کار خود را آغاز کنند.

 دبیر همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور به بازنگری ماده ۶ دستورالعمل تاسیس، اداره و انحلال مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی کشور درخصوص تعیین و تکلیف موسسات غیردولتی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع اشتغال نیز به صورت متمرکز در حوزه ستادی تعیین و تکلیف می‌شود و در آینده‌ای نزدیک طرح موجود در شورای توانمندسازی بهزیستی کشور بررسی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود بهبود وضعیت شیرخوارگاه‌ها، اصلاح الگوی توانمندسازی بانوان، بهبود فرآیند کودکان کار، رتبه‌بندی مراکز اقامتی میان‌مدت، فرهنگسازی درخصوص نظام جامع رصد آسیب، بهره‌مندی از پتانسیل مراکز مثبت زندگی برای غربالگری‌ها، هوشمندسازی خدمات با رویکرد الکترونیک، بروزرسانی تشکیلات و ساختارو ... از موضوعات مطروحه در همایش تخصصی مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور برشمرد و گفت: پنجره واحد خدمات سازمان بهزیستی کشور ظرف ۳ ماه آینده رونمایی می‌شود.

عسگریان: بهزیستی فرصت گفتگو با کل نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد

«علیرضا عسگریان» دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح راهبردی داشتن موضوع بسیار با اهمیت است، گفت: بهزیستی فرصت گفتگو با کل نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد لذا باید ضمن چشم‌انداز چالشی و قدرتمند درصدد تسری فرهنگ سازمانی در سطح جامعه باشد.

قادری: ماموریت افتخاری برای ایده‌های راهبری همکاران استانی در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی

در ادامه «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه عناصر موجود نظام تصمیم‌گیرنده کشور باید مادام در حال تفکر باشند، گفت: شیوه‌نامه و دستورالعمل‌ها باید به صورت روان به آحاد جامعه خدمت ارائه کند؛ از این‌رو بازنگری شیوه‌نامه و دستورالعمل‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خطاب به مدیران ستادی و استانی، عنوان کرد: شما در سرنوشت آتی کشور تاثیرگذار هستید؛ مدیر در سلسله مراتب باید جزء و همراه مردم باشد، چنانچه مسئولیت در نظام اسلامی باری سنگین و پرافتخار است و راه پیروزی ایستادگی همراه با باور قلبی است؛ لذا باید نظام مسائل استانی با دقت بررسی و پیگیری شود.

وی، بر توزیع منابع در قالب تفاهمنامه برای از بین بردن ریسک تک‌کارفرمایی تاکید کرد و گفت: همکاران استانی که در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی طرح بدیع ارائه و راهبری کنند از حق ماموریت افتخاری برخوردار خواهند شد.

قادری با اشاره به اهمیت اورژانس اجتماعی، تصریح کرد: باید با یک برنامه راهبردی مدون در این خصوص برای هم‌افزایی بیشتر با مسئولان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و شهرداری‌ها تعامل داشت و این موضوع در جلسات سطح عالی مطرح و پیگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت در استان‌های معین(زنجان، یزد و البرز) فاخر برشمرد و گفت: در این جشنواره و مسابقات می‌توان به مدل موفق استعدادیابی رسید و فعل توانمندسازی عمومی و اختصاصی را صرف کرد.

وی در پایان با تاکید بر ایجاد تور علمی و مهرورزی در تقویم سازمانی، تدوین نشریه فناورانه را ضروری دانست و یادآور شد: معاونت‌ها و دفاتر موضوعات تحولی و فناورانه خود را احصاء کند و روابط عمومی مکلف به نشر آن است.

یادآوری می‌شود، سومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدیران ستادی و استانی بهزیستی کشور و جمعی از افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود.

کد خبر 70980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =