برگزاری دوره آموزشی مراقبت از فرزندان ویژه سرپرستان مددکاری

دوره آموزشی مراقبت از فرزندان تحت مراقبت در خانواده جایگزین توسط دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور و با مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،  در این دوره که در سومین سالگرد تشکیل تیم سرپرستی مددکاری اجتماعی حوزه اجتماعی با حضور سرپرستان مددکاری کودکان تحت مراقبت در خانواده جایگزین(سوپروایزرها) سراسر کشور از تاریخ ۲ تا ۴ آبانماه سال جاری در تهران برگزار شد، مفاهیم خانه امن، مصاحبه با کودک و نوجوان آسیب‌دیده، ارزیابی نیازها و برنامه‌ریزی مشارکتی مورد آموزش قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی و هماهنگی، محمد نصیری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به روند طی شده در مسیر حمایت و مراقبت از کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی سازمان، از تداوم روند این حرکت منسجم در طول سه سال گذشته تقدیر و بیان کرد: همین که یک فعالیت منسجم تیمی مبتنی بر آموزش و کار تخصصی به سومین سال فعالیت خود می‌رسد بسیار ارزشمند است.

نصیری بهترین جایگاه کودک را خانواده دانست و تاکید کرد: باید از تمامی روش ها بهره گرفت تا بتوان کودکان فاقد سرپرست موثر را با نظارت مددکاری فعالی وارد خانواده جایگزین نمود یا بازپیوند کرد.

لازم به ذکر است این دوره در راستای ارتقای کیفیت نظارت و برنامه مراقبت کودکان تحت مراقبت در خانواده جایگزین سازمان بهزیستی است. در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰۰ کودک و نوجوان تحت نظارت این سازمان در خانواده جایگزین هستند که سازمان در تلاش است تا زمان بازگشت سرپرستی این کودکان و نوجوانان به سرپرست قانونی وضعیت آنان را رصد و از آنان در مسیر رشد و ارتقایشان حمایت نماید.

کد خبر 67555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =