بهترین لحظه هایم را در کنار عزیزان جامعه هدف سازمان می گذرانم

سفر کاروان "سرزمین امید" بهزیستی با ٣٠٠ مددجویش به روزهای آخرش رسیده است. مددجویانی که دو روز از این سفر معنوی را به عشق حضرت عباس و امام حسین پیاده خود را به کربلا رساندند، همان هایی که از همان ساعت حرکت کاروان از تهران، برای حضور در حرم سیدالشهدا لحظه شماری میکردند. اما داستان این سفر از کجا شروع شد و چه کسانی این عاشقان را راهی سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سئوالاتی که احمد نوروزی ، دبیر ستاد اربعین سازمان بهزیستی کشور به آن پاسخ می دهد. 

چه شد که سازمان بهزیستی تصمیم گرفت که برخی از مددجویان را به کربلا اعزام کند؟

امسال با توجه به پیگیری ها و نیتی که آقای قادری رییس محترم سازمان بهزیستی داشتند، بنابر این شد که به صورت متمرکز زائران را برای راهپیمایی اربعین اعزام کنیم، البته سابق بر این هم حمایت ها و پشتیبانی هایی برای اعزام زائران انجام شده بود، اما امسال تصمیم گرفتند که به صورت متمرکز زائران را اعزام کنند که  تیم‌های پزشکی، پرستاری، مربیان، مشاوران در کنار مددجویان در کاروان پیاده‌روی اربعین حضور دارند. 

آنطور که شاهدیم، این بزرگترین جمعیتی است که سازمان بهزیستی به کربلا اعزام کرده است؟

بله. این اولین و بزرگترین جمعیتی است که گروه های جامعه هدف به صورت هدفمند انتخاب شدند. همانطور که میدانید، جامعه هدف تحت پوشش سازمان بهزیستی آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است . 

در حال حاضرجامعه هدف بهزیستی چقدر است؟
بین ٦ تا ٧ میلیون نفر است که همکاران ما در حوزه های مختلف اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به آنها خدمت میدهند . به طور قطع باید گفت که سفربرای این تعداد از جامعه هدف، قابل برنامه ریزی نبود ، اما درنتیجه یک فرایندی  تهیه شد تا دوستان تحت پوشش انتخاب شوند،پس از آن شیوه نامه هایی تهیه شد و طبق آن شیوه نامه ها مسئولان سازمان اقدام کردند. معاونت های تخصصی اسامی مددجویان را ارسال کردند و از بین آنها در نهایت این عزیزان مشرف شدند.

زائران امسال راهپیمایی اربعین چه تعداد هستند؟
تعداد همان ٣٠٠ نفر به همراه  مربیان، همراهان معلولین عزیز، مشاوران و مددکاران است.

نقش خیرین در این سفر عظیم چه بود؟
بخش قابل توجهی از این حرکت بزرگ را خیرین انجام دادند.آنها با ما مشارکت کردند،  در حقیقت هم خیرین مردمی و هم نهادهای دیگر مثل بنیاد احسان که مشارکت بسیار خوبی داشتند و بخش عمده ای از هزینه ها را پرداخت کردند. بخش دیگری از هزینه ها را هم سازمان بهزیستی به خاطر حمایت از مددجویان انجام داد.

آیا تصمیم دارید که جامعه خیرین را در جریان قرار دهید تا نذر خودشان را برای حرکت های این چنینی در نظر بگیرند؟
به هر حال نذر در حوزه زیارت هم می تواند به انواع نذرهایی که مردم متقبل می شوند، اضافه شود. باید در این زمینه اطلاع رسانی شود تا عزیزانی که تمایل دارند در این حوزه مشارکت کنند، بتوانند نذر خودشان را ادا کنند. البته می شود  پویشی راه بیاندازیم و جامعه هدف وسیعتری را برای تشرف عتبات عالیات راهی کنیم.

این یک تجربه بزرگ برای شما بود. آیا در نظر دارید که این تجربه را برای سالهای آینده تکرار کنید؟
از بزرگترین کارهایی که میتوانیم انجام دهیم همین توفیق خادمی است. ما هر چقدر بتوانیم تدابیر را در این حوزه افزایش داده و ریسک ها را پایین  آوریم می توانیم  موانع سفر را کم کرده در نتیجه  این سفرها را تکرار کنیم.  از برنامه های  رییس محترم سازمان این است که این سفر ها ان شالله ادامه دار باشد.

شما با گروههای مختلفی  به این سرزمین سفر کردید.چه احساسی دارید، به هر حال این سفر  با سفرهای قبلی که داشتید متفاوت تر بود؟
بله من سفر با گروههای مختلف داشتم، اما این جمع از زائران از بهترین افراد بودند. آنها بسیار زلال و پاک هستند. شور و اشتیاق زیادی دارند. بسیاری از این افراد زائر اولی هستند و برای اولین باری است که این بستر برایشان محیا شده است. اگر سازمان بهزیستی این موقعیت را ایجاد نمیکرد شاید این عزیزان تا مدت ها نمی توانستند به این سرزمین معنوی سفر کنند. خودم بهترین لحظه هایم را در کنار این عزیزان می گذرانم . این افراد نفسشان دعاست و دعاهایشان هم مورد عنایت خداوند است.

کد خبر 65130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =