اختصاص یک اتاق مشاوره برای مددجویان کاروان "سرزمین امید"

معاون مشاوره و امور روان شناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از برگزاری جلسات مشاوره برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در کاروان "سرزمین امید" خبر داد و گفت: در تهران تصمیم گرفتیم تا یک اتاق مشاوره در طول مسیر تهران تا کربلا برای آن دسته از مددجویان همراه در پیاده روی اربعین که مشکلات روانشناختی دارند، اختصاص دهیم .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، بهزاد وحیدنیا با تاکید بر اینکه ما در این اتاق های مشاوره به دنبال ادامه کار درمان زوجین و مددجویانی که مشکلات روانشناختی دارند، هستیم، اظهار داشت: مسئولان بهزیستی در این برنامه معنوی اعلام کردند که فرصت هایی ایجاد کنیم تا افراد داری مشکلات روانشناختی درباره مسائل و مشکلاتشان بیشتر با مشاوران صحبت کنند. 


وی تاکید کرد: ما دو مشاور برای این کار انتخاب کردیم و در کرمانشاه با برخی از دوستان آشنا شدیم وپس از آن مددجویان عامل پیدایش مسائل شان را مطرح کردند و درواقع از همان کرمانشاه مشاور خانواده  مددجویان شروع شد. البته برای جلسات بعدی هم قرارهایی بین مددجویان و مشاوران گذاشته شد. 


وحیدنیا اظهار داشت: این سفر یک فرصت معنوی برای مددجویان است بنابراین از مددجویان خواستیم اگر تمایل داشتند و فرصتی برایشان ایجاد شد در اتاق های مشاوره سازمان که در محل اسکانشان است حضور پیدا کنند. 


به گفته وی، در هر مسیر، دوستان مشاور در اتاق های مشاوره مستقر هستند و در هر ساعتی که افراد نیاز به مشاوره دارند، میتوانند وارد این اتاق ها شوند.


وی با تاکید براینکه زوج هایی که در این سفر حضور دارند،اغلب درگیر تعارضات خانوادگی هستند که قبلا هم از مراکز مشاوره سازمان بهزیستی استفاده کرده اند گفت: خوشبختانه با مداخله دوستان روانشناس این افراد بازگشت به زندگی مشترک داشتند از این رو ما برای تثبت وضعیتشان جلسات مشاوره ها را ادامه می دهیم.


معاون مشاوره و امور روان شناختی  مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به استقبال مردم از مراکز مشاوره سازمان بهزیستی گفت: امسال در هدف گذاری که داشتیم، به استان ها الزام کردیم سهمیه مشاوره های مرتبط با پیش از ازدواج ، آموزش های قبل از ازدواج ،آموزش خانواده و آموزش های مرتبط با کودک و نوجوان برای مددجویان اختصاص دهند .


وی به استقبال مردم از مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: استقبال نسبت به سابق خیلی بیشتر شده است و باید قبول کنیم که نیازهای روانشناخنی جامعه هم افزایش پیدا کرده به خصوص در چند سال گذشته آگاهی مردم نسبت به این نیازها افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 65039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =