دیدار هیئت لبنانی با رئیس سازمان بهزیستی کشور

دکتر عبدالله احمد مدیرکل رفاه اجتماعی وزارت امور اجتماعی لبنان و مهندس محمد الحاج مسئول امنیت اجتماعی حزب الله لبنان در ادامه سفر خود به ایران با رئیس سازمان بهزیستی کشور دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با هیئت لبنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت گفت: ملت ایران و لبنان از دیرباز در حوزه برادری، کارهای مشترک زیادی را در حوزه های مختلف و خدمات و پشتیبانی مستمری نسبت به هم داشته اند. 
قادری در تشریح بخشی از خدمات سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی در بیش از ۴۰ سال سابقه خود برنامه هایی را که ۱۰ تا ۲۰ سال قدمت دارند در حوزه های مختلف به اجرا درآورده که یکی از این برنامه ها توانبخشی مبتنی بر جامعه است که در این برنامه تسهیلگرانی به صورت خودجوش و مردمی در محلات به افراد دارای معلولیت در ابعاد جسمی و روحی رسیدگی می کنند.
وی با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون دفاع از حقوق معلولان و گزارش دوره به سازمان ملل متحد، گفت: قانون جامعی در مجلس ایران در حوزه های حمل و نقل، درمان، توانمندسازی، بازتوانی و ... افراد دارای معلولیت، تحت عنوان قانون حمایت از معلولان تدوین شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تعاملات امروز مرهون تلاشهای و مجاهدتهای شهدایی است که ما در امتداد تلاش های آنان در این بستر خدمت به مردم شرف حضور داریم، گفت: ایجاد حال خوب و امید به زندگی و ترویج آن یک استراتژی بزرگ برای ملت های ایران و لبنان خواهد بود.
قادری گفت: تفاهم نامه ای در سال ۱۳۹۳ میان جهاد البنا و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است که این دیدارها مایه رفاه و بلوغ آن است و سازمان بهزیستی هیچ محدودیتی برای انتقال دانش و تجربیات به ملت شریف لبنان نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تحولات از ابعاد نظامی به سمت تغییرات اجتماعی، اقتصادی و آسیب های اجتماعی تغییر کرده است گفت: بر افراشته شدن پرچم حزب الله لبنان در جهت میزبانی صحیح، منظم و کرامت بخش به مظلومین و مستضعفان بوده و ایستادگی در مقابل تهاجم نظامی، ملت شریف لبنان را به یک توانمندسازی بزرگی رسانده که استکبار جهانی در مقابل حزب الله لبنان زانو می زند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اظهار امیدواری برای انعقاد تفاهم نامه ای در ماه محرم گفت: کارشناسان دو کشور در مدت ۱۳۰ روزه می تواند پیش نویسی برای برنامه و پروژه های مشترک همکاری در راستای اقدام عمل تدوین کنند.
دکتر عبدالله احمد مدیرکل رفاه اجتماعی وزارت امور اجتماعی کشور لبنان هدف از سفر هیئت لبنانی به ایران را شناخت و اطلاع از خدمات سازمان بهزیستی و انتقال تجارب به کشور و مردم لبنان عنوان کرد و گفت: هدف ما در دولت لبنان حفظ کرامت و صیانت از انسان هاست.
وی بابیان اینکه پیشگیری بخش مهم و اساسی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی است گفت: هرچه پیشگیری را افزایش بدهیم در کاهش هزینه های بالای درمان موفق تر خواهیم بود.
مدیرکل رفاه اجتماعی وزارت امور اجتماعی کشور با اشاره به خدمات در حوزه پیشگیری بهداشت زایمان و فرزندآوری، رشد کودکان، کودکان دارای معلولیت، پشتیبانی و پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد در لبنان تشریح کرد:۲۵۰  هزار خانوار زن سرپرست و یا نیازمند حمایت تحت سرپرستی قرار دارند و ۱۰۲ موسسه نگهداری افراد دارای معلولیت از۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نگهداری می کندد.
مسئول امنیت اجتماعی حزب الله لبنان نیز با بیان اینکه رابطه همکاری اجتماعی سازمان بهزیستی و حزب الله لبنان از ۱۰ سال پیش آغاز شده است گفت: حزب الله به طور عملی بخشی از جامعه لبنان است و موسساتی برای ارائه خدمت به مردم دارد.
مهندس محمد الحاج با اشاره به بحران های موجود در لبنان گفت: در سفر به ایران به دنبال بهره گیری از تجربیات ایران برای رفع مشکلات بهداشتی و اجتماعی هستیم.
 معرفی کارشناسانی از دو کشور برای ارتباط مستمر و برخط برای گسترش همکاری ها، بررسی توریسم سلامت و بیمارستان و مرکز توانبخشی و توانپزشکی تحت حاد مشترک، شهربازی افراد دارای معلولیت، کار ویژه ای برای همکاری های مشترک ویژه در لبنان در قالب سایت مداخله در بحران و آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله پیشنهادات مطرح شده برای همکاری در این جلسه بود.

کد خبر 56849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =